Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrakçeken, Hüseyin
dc.contributor.authorGirgin, Zekeriya
dc.contributor.authorAysal, Faruk Emre
dc.contributor.authorBabagiray, Mustafa
dc.date.accessioned2023-09-21T06:34:44Z
dc.date.available2023-09-21T06:34:44Z
dc.date.issued17.09.2019en_US
dc.identifier.citationBayrakçeken, H. , Girgin, Z. , Aysal, F. E. & Babagiray, M. (2019). Nonlineer İteratif Regresyon Kullanılarak Lastik Basıncının Yunuslama Kuvvetine Etkisinin Analizi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (2) , 490-495 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/48783/556178en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/809268
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11125
dc.description.abstractBu çalışmada, standart değerinden düşük lastik şişirme basıncının frenleme esnasında taşıta olan etkisi deneysel olarak incelenmiştir. Deneysel çalışma laboratuvar ortamında taşıt fren testlerinin yapılmasını sağlayan, yarım taşıt modeli olarak dizayn edilmiş Fren-Süspansiyon Test Cihazında gerçekleştirilmiştir. Testler yapılırken 26 psi’dan 34 psi standart değerine kadar toplam beş farklı lastik şişirme basıncı ele alınmıştır. Her bir lastik şişirme basıncı için ayrı ayrı gerçekleştirilen deneyler neticesinde basınç değişiminin frenleme esnasında taşıt süspansiyonun da oluşan yunuslama kuvvetini karakterize eden parabolik bir eğri elde edilmiştir. Deney sonuçlarından yola çıkılarak elde edilen eğriye uygun iki farklı matematik model lineer olmayan regresyon ile türetilmiştir. Lineer olmayan regresyon işlemi için klasik regresyon algoritması ile Newton-Raphson İterasyon metodu birleştirilerek elde edilen Hibrit bir iteratif regresyon algoritması kullanılmıştır. Fourier seri açılımı ve üçüncü derece polinom temel alınarak iki farklı matematik model elde edilmiştir. Elde edilen matematik modellerin sırasıyla R2=0,9957 ve R2=0,9104 mertebesinde hassasiyet sağladığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the influence of the tire inflation pressure lower than the standard value to pitching force was examined experimentally. Experimental studies were carried out in a laboratory environment by using Brake-Suspension Test Device. That device is designed as a half-vehicle model due to perform vehicle braking tests. Five different tire inflation pressures, from 26 psi to 34 psi standard value, were considered when testing was conducted. As a result of the experiments carried out separately for each tire inflation press, a parabolic curve is obtained which characterizes the effect of pressure variation on the vehicle during braking. Two different equations for the parabolic curve obtained from the test results are derived by nonlinear regression. Nonlinear regression is made by using a hybrid iterative nonlinear regression algorithm, which is obtained by combining the conventional regression algorithms and the Newton Raphson Iteration Method. Two different mathematical models were obtained based on Fourier Series expansion and third order polynomial. The obtained mathematical models were provided high accuracy such as R2 = 0.9957 and R2 = 0.9104, respectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.556178en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaşıt Dinamiğien_US
dc.subjectLastik Şişirme Basıncıen_US
dc.subjectYunuslama Kuvvetien_US
dc.subjectLineer Olmayan Eğri Uydurmaen_US
dc.subjectVehicle Dynamicsen_US
dc.subjectTire Inflation Pressureen_US
dc.subjectPitching Forceen_US
dc.subjectNonlinear Regressionen_US
dc.titleNonlineer iteratif regresyon analizi kullanılarak düşük lastik şişirme basıncının yunuslama kuvvetine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the effect of low tire inflation pressure to pitching force by using nonlinear iterative regression analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1572-4859en_US
dc.authorid0000-0001-5958-9735en_US
dc.authorid0000-0002-9514-1425en_US
dc.authorid0000-0002-2482-6662en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage490en_US
dc.identifier.endpage495en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBayrakçeken, Hüseyin
dc.contributor.institutionauthorAysal, Faruk Emre
dc.contributor.institutionauthorBabagiray, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster