Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırbaş, Ufuk
dc.date.accessioned2023-09-29T05:40:17Z
dc.date.available2023-09-29T05:40:17Z
dc.date.issued30.04.2022en_US
dc.identifier.citationKırbaş, U. (2022). Vibration Levels Exposed at Speed Bump and Speed Hump Transitions . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 22 (2) , 332-341 . DOI: 10.35414/akufemubid.1031891en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.1031891
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2113130
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11166
dc.description.abstractThe method used to eliminate the adverse effects of excessive vehicle speed in traffic operation is speed management. In the study, speed control undulations (SCUs), as one of the crucial tools of speed management in urban areas, have been evaluated in terms of their discomfort to the drivers and passengers in the passes over. In the evaluations, two narrow-type SCU (Bump) and two wide-type SCU (Hump) with 5 cm and 10 cm height were investigated. Whole-body vibration (WBV) values of the drivers were recorded by passing over the SCUs with passenger car type vehicles at the speeds of 20, 30, 40 and 50 km/h, and the discomfort levels were evaluated according to ISO 2631-1 standard. Vibration data were evaluated using the aw parameter, which is considered to reflect the average effect of the vibration exposed, and the MTVV parameter, which is considered to be able to display instantaneous shock values with higher accuracy. The results were interpreted with the help of graphics, taking into account the comfort thresholds recommended by the standard. Contribution to the literature has been made on this subject, where there is only a limited number of studies.en_US
dc.description.abstractTrafik işletiminde aşırı hızın yarattığı olumsuz etkileri ortadan kaldırmaya yönelik kullanılan yöntemlerin tümü hız yönetimi olarak isimlendirilmektedir. Çalışmada, hız yönetiminin önemli araçlarından olan hız kesici tümsekler (HKT), üzerlerinden geçişlerde sürücü ve yolculara sağladığı konforsuzluk açısından değerlendirilmiştir. Değerlendirmelerde, 5 cm ve 10 cm yüksekliklerdeki iki adet dar tip HKT ve iki adet geniş tip HKT incelenmiştir. 20, 30, 40 ve 50 km/sa sürüş hızlarında yolcu otomobili türü taşıtlar ile HKT’ler üzerinden geçilerek sürücülerin maruz kaldığı Tüm Vücut Titreşimi (TVT) değerleri okunmuş ve ISO 2631-1 standardına göre konforsuzluk seviyeleri değerlendirilmiştir. Titreşim verileri, maruz kalınan titreşimin ortalama etkisini yansıttığı kabul edilen aw parametresi ile anlık şok değerlerini daha yüksek hassasiyetle gösterebildiği kabul edilen MTVV parametresi kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, standardın önerdiği konfor eşiklerini dikkate alarak grafikler yardımıyla yorumlanmıştır. Yalnızca sınırlı sayıda araştırmanın bulunduğu bu konuda literatüre katkı sağlanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.1031891en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpeed Bumpen_US
dc.subjectSpeed Humpen_US
dc.subjectTraffic Calmingen_US
dc.subjectWhole-Body Vibrationen_US
dc.subjectDar Hız Kesici Tümseken_US
dc.subjectGeniş Hız Kesici Tümseken_US
dc.subjectTrafiği Sakinleştirmeen_US
dc.subjectTüm Vücut Titreşimien_US
dc.titleVibration levels exposed at speed bump and speed hump transitionsen_US
dc.title.alternativeDar hız kesici tümsek ve geniş hız kesici tümsek geçişlerinde maruz kalınan titreşim seviyelerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-2389-425Xen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage332en_US
dc.identifier.endpage341en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster