Metanol benzin karışımlarının bir benzin motorunun performans ve emisyonları üzerine etkisi
Künye
Cesur, İ. (2022). Metanol Benzin Karışımlarının Bir Benzin Motorunun Performans ve Emisyonları Üzerine Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 22 (2) , 436-443 . DOI: 10.35414/akufemubid.1069914Özet
Buji ateşlemeli motorlardan salınan kirletici emisyonların azaltılması için kullanılan yöntemlerden biri
de motorlarda alternatif yakıt kullanılmasıdır. Alternatif yakıt olarak metanol, belli oranlara kadar yakıt
içerine katılarak motorda herhangi bir yapısal değişiklik yapılmadan kullanılabilmektedir. Bu çalışmada,
buji ateşlemeli motorlarda farklı oranlarda benzin metanol karışımlarının yakıt olarak kullanılmasının
performans ve egzoz emisyonlarına etkileri deneysel olarak araştırılmıştır. Deneylerde benzin yakıtına
kütlesel olarak %10 ve %20 oranlarında metanol karıştırılmıştır. Çalışma farklı motor devirlerinde ve
tam yük şartlarında gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma sonucunda, motorda yakıt olarak %20
metanol karışımlı yakıt kullanılması ile motor torku ve ve efektif güçte %3’e varan oranlarda azalmalar
tespit edilmiştir. Motor performansındaki az miktardaki kötüleşmeye karşın HC, CO ve NOx
emisyonlarında azalmalar saptanmıştır. HC emisyonundaki maksimum azalma miktarı %10 metanol
karışımlı yakıtta %17, NOx emisyonlarındaki maksimum azalma miktarı ise %20 metanol karışımlı yakıtta
% 26’dır. Özgül yakıt sarfiyatı ve efektif verim değerlerinde bir miktar kötüleşmeler görülmüştür. One of the methods used to reduce pollutant emissions from spark ignition engines is the use of
alternative fuels in engines. As an alternative fuel, methanol can be used in the engine without making
any structural changes by adding it to the fuel up to certain proportions. In this study, the effects of
using different ratios of gasoline methanol mixtures as fuel in spark ignition engines on performance
and exhaust emissions were investigated experimentally. In the experiments, 10% and 20% by mass of
methanol was mixed with gasoline fuel. The experiments were carried out at different engine speeds
and full load conditions. As a result of the experimental study, reductions of up to 3% in engine torque
and effective power were determined by using 20% methanol blended fuel as fuel in the engine. Despite
the slight deterioration in engine performance, reductions in HC, CO and NOx emissions were observed.
The maximum reduction in HC emissions is 17% in 10% methanol blended fuel, and the maximum
reduction in NOx emissions is 26% in 20% methanol blended fuel. Some deterioration was observed in
the specific fuel consumption and effective efficiency values.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
22Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.35414/akufemubid.1069914https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2239644
https://hdl.handle.net/11630/11185
Koleksiyonlar
- Cilt 22 : Sayı 2 [20]