Voleybol temel eğitiminde bazı fiziksel uygunluk parametrelerinin eurofit test bataryası ile değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırma da ‘Voleybol Temel Eğitiminde Bazı Fiziksel Uygunluk Parametrelerinin Eurofit Test Bataryası ile Değerlendirilmesi’ amaçlanmıştır. Araştırma öncesi kurum, veli, öğrenci izin belgeleri ve etik kurul izinleri alındı. Araştırmaya eğitim-öğretim görmekte olan kontrol grubu (KG) yaş ortalaması 11.52±0.76 yıl ve uygulama grubu (UG) yaş ortalaması 10.96 ±0.34 yıl, KG boy ortalaması 146.62±7.57 ve UG boy ortalaması 142.02±6.012 cm olan sağlıklı 50 erkek katılımcı dahil edildi. Araştırma UG 25 kişi ve KG 25 kişi olmak üzere 2 gruptan oluşturuldu. UG temel voleybol eğitimi verilirken, KG günlük yaşamlarına devam etti. Temel voleybol eğitimi 8 hafta boyunca haftada 2 gün 10 dakika ısınma ve 40 dakika eğitim olarak uygulandı. Araştırma da deneysel araştırma türlerinden ön test - son test modeli uygulandı. Her iki gruba da araştırma öncesi ve sonrası bazı fiziksel uygunluk düzeylerini ölçen eurofit test bataryası uygulandı. Ölçümlerde; boy, kilo, deri kıvrım kalınlığı, denge testi, disklere dokunma, esneklik , kavrama kuvveti (bilateral), mekik, barfiks, 10x5 mekik koşusu ve 20 metre mekik koşusu testleri yapıldı. Verilerin UG-KG ‘ler arası, ön-son test zaman farklılıkları ve grup-zaman etkileşimleri iki yönlü Anova, verilerin grup ve zaman karşılaştırmaları da post-hoc testlerden Bofferoni ile değerlendirildi. Araştırma da UG ve KG’leri arasında vücut ağırlığı, deri kıvrım kalınlığı, denge testi, disklere dokunma testi, 30 s mekik testi, barfiks testi, 10 x 5 metre mekik koşusu testi, 20 metre mekik koşusu testinde anlamlı farklılıklar görülürken (p<0,05), esneklik ve kavrama kuvvetinde(kg) anlamlı farklılık görülmedi (p>0,05). UG’de disklere dokunma ve barfiks değerlerinde ön test ve son testler arasında, grup*zaman bakımından ise barfiks, 10x5 mekik koşusu ve 20 metre mekik koşusu testinde anlamlı farklılıklar görüldü (p<0,01). Araştırmamızda uygulanan temel voleybol eğitiminin; sürat, çeviklik, kuvvet, denge gibi bazı fiziksel uygunluk unsurları üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Sonuç olarak voleybol eğitiminin bazı fiziksel uygunluk unsurlarının geliştirilmesinde etkili olduğu söylenebilir. The aim of this study was 'Evaluation of Some Physical Fitness Parameters in Volleyball Basic Training with Eurofit Test Battery'. Institutional, parent, student permission documents and ethics committee permissions were obtained before the research. The study included 50 healthy male participants with an average age of 11.52±0.76 years in the control group (CG) and 10.96±0.34 years in the treatment group (UG), with an average height of 146.62±7.57 cm in the CG and 142.02±6.012 cm in the UG. The study consisted of 2 groups: UG 25 participants and CG 25 participants. While UG received basic volleyball training, CG continued their daily lives. Basic volleyball training was applied as 10 minutes warm-up and 40 minutes training 2 days a week for 8 weeks. In the study, pre-test - post-test model, one of the experimental research types, was applied. The eurofit test battery, which measures some physical fitness levels before and after the study, was applied to both groups. Measurements included height, weight, skinfold thickness, balance test, touching discs, flexibility, grip strength (bilateral), sit-ups, pull-ups, 10x5 sit-ups and 20-meter sit-ups. Two-way ANOVA was used to evaluate the differences between UG and CG, pre-post test time differences and group-time interactions, and group and time comparisons of the data were evaluated with Bofferoni, one of the post-hoc tests. In the study, significant differences were observed in body weight, skinfold thickness, balance test, touching the discs test, 30 s shuttle test, pull-up test, 10 x 5 meter shuttle run test, 20 meter shuttle run test (p<0.05), while no significant differences were observed in flexibility and grip strength (kg) (p>0.05). In UG, there were significant differences between the pre-test and post-tests in the values of touching the discs and pull-ups, and in terms of group*time in the pull-ups, 10x5 shuttle run and 20-meter shuttle run tests (p<0.01). It is thought that the basic volleyball training applied in our study was effective on some physical fitness elements such as speed, agility, strength and balance. As a result, it can be said that volleyball training is effective in the development of some physical fitness elements.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [635]