Eğitimde dijital dönüşüm ve EBA farkındalık düzeyinin belirlenmesi
Citation
Keskinkılıç, M., & Kuk, M. (2023). Eğitimde dijital dönüşüm ve EBA farkındalık düzeyinin belirlenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 24-39. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1174281Abstract
Dijital dönüşüm faaliyetleri Türkiye’de ilk ve orta düzeydeki okullardaki FATİH projesi ile başlayıp
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile devam etmektedir. Dijital dönüşümün eğitime etkilerini ölçmek için
bu çalışmada EBA’nın kullanımının farkındalık düzeyinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için
öncelikle eğitimde dijital dönüşüm kavramı ele alınmıştır. Bu çalışma pandemi döneminde yapılmış
ve aynı zamanda o dönemde eğitimin devamını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen uzaktan eğitim
faaliyetlerine de değinmektedir. Dijital dönüşümün eğitim alanındaki etkileri, öğretmenlerin EBA
farkındalığı üzerinden incelenmiştir. Çalışmada Erzurum ilinde görev yapan öğretmenler evren
olarak alınmış ve belirlenen bir örneklem üzerinden veriler toplanmıştır. Veri toplama işlemi nicel
veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve Aztekin (2020) tarafından
geliştirilen “Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Farkındalık Düzeylerini Belirleme Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçek analizlerinde tanımlayıcı istatistikler ve araştırma soruları bölümünde frekans
analizi; hipotezlerin testi için t-testi ve tek-yönlü ANOVA testleri yapılmıştır. Çalışmayla elde edilen
bulgulardan Erzurum ilinde görev yapan öğretmenlerin EBA farkındalık düzeylerinin iyi düzeyde
olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca elde edilen diğer sonuçlar bağlamında önerilerde
bulunulmuştur. Digital transformation activities in primary and secondary schools started with the FATIH project
and have continued with the Education Information Network (EBA) in Türkiye. This research aims
to measure the awareness level for using EBA to evaluate the impacts of digital transformation in
the education system. To do so, firstly, we have elaborated on the digital transformation concept in
education. Secondly, we have also scrutinized the impact of digital transformation in education for
distance learning activities as the study was conducted during the COVID-19 pandemic. We have
analyzed the teachers working in Erzurum city, Türkiye and their EBA awareness to assess the
effects of digital transformation in education. For the analysis, we have collected the data through a
survey and the scale developed by Aztekin (2020) is used. We performed frequency analysis for
descriptive statistics and research questions, then we employed t- and one-way ANOVA tests to
validate the hypotheses. Our findings reveal that the teachers working in Erzurum have reached
sufficient EBA awareness. Finally, based on the results, we have provided some policy implications.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
25Issue
1Collections
- Cilt 25 : Sayı 1 [10]