Akademisyenlerin koronavirüs kaygı düzeyinin akademisyenliğe yabancılaşmaya etkisi üzerine bir araştırma
Citation
Nur, E., & Küçük, F. (2023). Akademisyenlerin koronavirüs kaygı düzeyinin akademisyenliğe yabancılaşmaya etkisi üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 76-91. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1246534Abstract
Bu çalışmanın amacı, akademisyenlerin koronavirüs kaygı düzeyinin mesleklerine yabancılaşmaya
olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Harran Üniversitesinde farklı unvanlarda
görev yapan, 224 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırma için ihtiyaç duyulan veriler, yüz yüze ve
online anket tekniği ve kolayda örnekleme yöntemi ile toplanmış olup elde edilen veriler, SPSS
paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, Pearson korelasyon analizi,
hata terimleri arasında otokorelasyon olup olmadığını belirlemek amacıyla, Durbin Watson testi
analizi ve öne sürülen hipotezleri test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda koronavirüs kaygı düzeyinin, akademisyenliğe yabancılaşma alt boyutlarından bilimsel
araştırmaya yabancılaşma, yalıtılmışlık ve güçsüzlük üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip
olduğu tespit edilirken kendine yabancılaşma ve öğretime yabancılaşma üzerinde ise herhangi bir
anlamlı etkisi bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlar, literatür çerçevesinde tartışılmış ve bu
doğrultuda öneriler sunulmuştur. This study aimed to determine the effect of academics' coronavirus anxiety levels on alienation from
their profession. The research sample consisted of 224 academics working at different titles at
Harran University. The data were collected using face-to-face and online survey techniques and
convenience sampling methods, and the obtained data were analyzed using the SPSS package
program. Pearson correlation analysis and Durbin-Watson test analysis were performed to determine
whether there was autocorrelation between error terms, and regression analysis was conducted to
test the hypotheses. The analysis revealed that coronavirus anxiety had a positive and significant
effect on alienation from scientific research, isolation, and powerlessness, which are sub-dimensions
of alienation from academics, whereas no significant effect was found on self-alienation and
alienation from teaching. The findings are discussed within the literature framework, and
suggestions are provided.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
25Issue
1Collections
- Cilt 25 : Sayı 1 [10]