Genç kadınlarda siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyinin incelenmesi
Citation
Balmumcu, A., & Yüceyılmaz, H. (2023). Genç kadınlarda siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyinin incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 127-140. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1285980Abstract
Bu çalışmada Türkiye’de bir devlet üniversitenin İşletme Fakültesi ve Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulunda öğrenci olan genç kadınların siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeylerinin
incelenmesi amaçlanmaktadır. Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın çalışma grubunu bir üniversitede
15 Ekim-1 Aralık 2022 tarihleri arasında öğrenim gören 450 kız öğrenci oluşturmuştur. Araştırma
verilerinin toplanmasında “Tanımlayıcı Anket Formu” ve “Üniversite Öğrencileri için Yenilenmiş
Siber Zorbalık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularında öğrencilerin siber mağduriyet
düzeyleri, siber zorbalık düzeylerinden yüksek olarak gözlenmiştir. Siber zorbalık ölçeği ve siber
mağduriyet ölçeği arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. Öğrencilerin internet kullanım amacı,
sosyal ağ hesabı bulunması gibi değişkenlerin siber zorbalık düzeylerini anlamlı şekilde etkilediği
saptanmıştır. Öğrencilerin baba eğitim düzeyi, internet kullanım amacı, sosyal ağ hesabı bulunması
gibi değişkenlerin ise siber mağduriyet düzeylerini anlamlı ölçüde etkilediği ortaya çıkmıştır. This study aims to examine the cyberbullying and cyber victimization levels of young women who
are students at a Turkish state university. The study group of the descriptive study consists of 450
female students studying at a university between October 15 and December 1, 2022. “Descriptive
questionnaire form" and “Revised Cyberbullying Scale for University Students” were utilised to
collect research data. In the research findings, students’ cyber victimization levels were higher than
their cyberbullying levels. The relationship between the cyberbullying scale and the cyber
victimization scale was found to be significant. It was explored that variables such as the student's
purpose of internet use and having a social network account significantly affected cyberbullying
levels. It was observed that variables such as the student's father's level of education, the purpose of
internet use, and having a social network account significantly affect the level of cyber victimization.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
25Issue
1Collections
- Cilt 25 : Sayı 1 [10]