Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması
Citation
Turan, B. N., Asal Özkan, R., & Şahin, A. (2023). Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1243-1259. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079030Abstract
Bu çalışmada; Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore sınıf öğretmeni yetiştirme
sistemlerini karşılaştırmak ve bu ülkelerin eğitim sistemlerindeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak
amaçlanmaktadır. Bu çalışma bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Karşılaştırmalı eğitim araştırmaları;
karşılaştırılan olgu, olay ve konuların farklı bakış açıları ile ele alınarak incelenmesini ve
değerlendirilmesini sağlamaktadır. Araştırmada; ülkelerin sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerine dair
yazılmış makalelerden, tezlerden, üniversitelerin resmi internet sitelerinde yer alan verilerden ve resmi
dokümanlardan faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre üniversitelerin kabul koşulları
incelendiğinde; ABD ve İngiltere’de lisans programına öğrenci kabul edilirken ortaöğretim not ortalaması
ve mülakat sınavı dikkate alınmaktadır. ABD’de ayrıca referans mektubu, konuşma testi, kişilik testi ve
fiziki sağlık raporu gibi kriterler bulunmaktadır. Ülkelerin göreve başlama kriterleri incelendiğinde;
Türkiye, ABD, İngiltere ve Güney Kore’de göreve başlamak için lisans programından mezun olmak ve
lisans diplomasına sahip olmak gerekmektedir. Türkiye, ABD ve Güney Kore’de göreve başlayacak
öğretmenin seçiminde merkezi bir sınav yapılmaktadır. Türkiye ve Güney Kore’de merkezi sınava ek
olarak öğretmen adaylarının kendini ifade etme ve iletişim becerilerinin de değerlendirildiği mülakat
sınavı yapılmaktadır. Çalışmanın sonuçlarından yola çıkarak sınıf öğretmenliği lisans programında
bulunan uygulamalı derslerin saatleri arttırılması önerilebilir. In this study; it is purposed to compare the primary teacher training systems of Türkiye, the United States
of America, England and South Korea and to reveal the similarities and differences in the education
systems of these countries. This study is a comparative education study. Comparative educational
research; it provides the examination and evaluation of the compared facts, events and issues by
considering them from different perspectives. In the research; articles, theses, data on the official websites
of universities and official documents about the primary school teacher training systems of countries were
used. According to the results obtained from the research, when the admission conditions of universities
are examined; while accepting students to undergraduate programs in the USA and England, secondary
school grade point average and interview exam are taken into account. In the USA, there are also criteria
such as a letter of reference, a speech test, a personality test, and a physical health report. When the
criteria for initiation of the countries are examined; In Türkiye, the USA and South Korea, a central
examination is held in the selection of the teacher who will start working. In addition to the central exam,
in Türkiye and South Korea, an interview exam is held in which teacher candidates' self-expression and communication skills are also evaluated. Based on the results of the study, it can be suggested to increase
the hours of applied courses in the classroom teaching undergraduate program.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1079030https://hdl.handle.net/11630/11561
Collections
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]