Eğitim haberlerine gazetelerin internet sayfalarında nasıl yer verildiğine ilişkin bir çözümleme
Citation
Aydoğdu, N., & Ural, A. (2023). Eğitim Haberlerine Gazetelerin İnternet Sayfalarında Nasıl Yer Verildiğine İlişkin Bir Çözümleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1277-1289. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1338190Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de yayınlanan, basılı günlük ulusal gazetelerin internet sayfalarında eğitim haberlerine nasıl yer verildiğine ilişkin bir çözümleme yapmaktır. Bu doğrultuda; eğitim haberlerinin biçimsel olarak internet sayfalarında konumlandırıldıkları yere (ana sayfa, alt başlık ve hiç yer verilmeme), eğitim haberlerinin konularına (öğretmen, öğrenci, sınav, resmi kurumlar vb.) ve eğitim haberlerinin içeriklerinin nasıl verildiğine (doğrudan aktarım, eleştirel, duyuru vb.) ilişkin bir çözümleme yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden biri olan doküman çözümlemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını, Türkiye'de 2023 yılı Mart ayı içerisinde yayınlanan yirmi iki, basılı günlük ulusal gazetenin resmi internet sayfası oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri analiz türlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Kodlama sürecinde ise kategorik çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde; yirmi iki gazetenin eğitime birinde ana sayfada, onaltısında alt başlıklarda yer verildiği, beşinde ise eğitime hiç yer verilmediği görülmüştür. Eğitim haberlerinin internet sayfalarında konumlandırılmasından hareketle yapılan bu çalışmada eğitim haberlerine hem ulaşma pratiğinde hem de içerik analizleri açısından değerlendirildiğinde; biçimsel olarak eğitim haberlerine ulaşmak için alt başlıklarda arama yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca incelemeye konu gazetelerin neredeyse tamamında eğitimin gelişmesi ve kamu yararı sağlayacak şekilde bir köşe yazısı, yazı dizisi veya eğitim yazarlarının yazılarının olduğu bir yazarlar başlığına yer verilmediği görülmüştür. Bu sonuçlar, günlük ulusal gazetelerin internet sayfalarında eğitim konusuna etkili bir şekilde yer verilmediğini göstermektedir. The purpose of this study is to conduct an analysis on how education news is presented on the official
websites of printed daily national newspapers in Turkey. In this direction; The place where the education
news is formally positioned on the internet pages (main page, sub-title and no place at all), the subjects of
education news (teacher, student, exam, official institutions, etc.) and how the content of education news
is given (direct transmission, criticism, announcement, etc.) has been analyzed. The research utilizes
document analysis, which is one of the qualitative research models. The data source consists of the
official internet pages of twenty-two printed daily national newspapers published in Turkey in March
2023. The purposive sampling method, specifically the criterion sampling method, is used in the research.
Descriptive analysis, a type of qualitative data analysis, is employed in the study. Categorical analysis
technique is used in the coding process. Upon overall evaluation of the research results, it is observed that
education news is featured on the front page of one newspaper, under subheadings in sixteen newspapers,
and is not present in five newspapers. Based on this study conducted on the positioning of educational
news on internet pages, both in terms of accessing educational news and content analysis, it has been concluded that, in order to access educational news in a formal manner, searching should be done under
subheadings. In addition, it has been observed that almost all of the newspapers that are the subject of the
study do not include a columnist, typeface or an author title with the articles of educational writers in a
way that will provide the development of education and public benefit.This indicates that education is not
effectively covered on the internet pages of daily national newspapers.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1338190https://hdl.handle.net/11630/11563
Collections
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]