Kamu yönetimi paradigmaları çerçevesinde kamu hizmeti sunum yöntemlerinin incelenmesi
Citation
Küçük, Ü. (2024). Kamu Yönetimi Paradigmaları Çerçevesinde Kamu Hizmeti Sunum Yöntemlerinin İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 66-79. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1110090Abstract
Kamu hizmeti sunum yöntemlerinin şekillenmesinde ve tercihinde küresel gelişmelerle birlikte ülkelerin
içerisinde bulundukları siyasi, ekonomik, yönetsel şartlar belirleyici olmaktadır. Ancak çalışmada, diğer
faktörler göz ardı edilerek kamu yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ile kamu hizmetlerinin
sunum yöntem ve tekniklerinde meydana gelen dönüşüm arasındaki ilişki ele alınmıştır. Bu doğrultuda
çalışmanın konusu, "kamu hizmeti sunum modelleri ve kamu yönetimine hâkim paradigma arasındaki
ilişki" olarak belirlenmiştir. Çalışmanın amacı, kamu yönetimi alanında meydana gelen düşünce değişimi
ile kamu hizmeti anlayışında yaşanan değişiklikler arasındaki etkileşimi ortaya koymak ve bu etkileşimin
niteliğini saptamaktır. Çalışmanın sınırlılıkları mekânsal açıdan Türkiye, zamansal açıdan geleneksel
kamu yönetimi ve öncesi ile yeni kamu yönetimine (post-YKY'ye) kadar süregelen dönem olarak
belirlenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde hazırlanan çalışmada, bilgi toplama aracı olarak
ikincil veri kaynaklarından faydalanılmıştır. Kamu yönetimi paradigmasında meydana gelen değişim ile
kamu hizmeti alanında yaşanan değişimler arasında illiyet bağı olduğu anlaşılmış ancak bu konuda
genelgeçer bir tanımlama yapmanın pek mümkün olmadığı gözlemlenmiştir. Ayrıca post yeni kamu
yönetimi başlığı altında ifade edilen düşüncelerin kamu hizmeti alanında meydana getirebileceği
yeniliklere yer verilmiştir. The political, economic and administrative conditions of the countries, together with the global
developments, determine the shaping and preference of public service delivery models. However, in the
study, the relationship between the change in the understanding of public administration and the
transformation in the delivery methods and techniques of public services is discussed, ignoring other
factors. In this direction, the subject of the study has been determined as 'the relationship between public
service delivery models and the dominant paradigm in public administration'. The aim of the study is to
reveal the interaction between the change of thought in the field of public administration and the changes
in the understanding of public service and to determine the nature of this interaction. The spatial limit of
the study was determined as Türkiye. On the other hand, the period between the pre-traditional public
administration and the new public administration (post-YKY) is determined as a temporal limitation. In
the study, which was prepared within the framework of the qualitative research approach, secondary data
sources were used as an information collection tool. It has been understood that there is a causality
between the change in the public administration paradigm and the changes in the field of public service,
but it has been observed that it is not possible to make a general definition on this subject. Moreover, the
innovations that can be brought about by the ideas expressed under the title of post new public
administration in public service delivery methods are included.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
26Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1110090https://hdl.handle.net/11630/11633
Collections
- Cilt: 26 Sayı: 1 [19]