Covıd-19 pandemisinin turizm endüstrisine olumlu etkilerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
Citation
Tüysüz, V., & Sarıışık, M. (2024). COVID-19 Pandemisinin Turizm Endüstrisine Olumlu Etkilerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 363-384. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1116768Abstract
Bu araştırmanın temel amacı COVID-19 pandemisinin turizm endüstrisine olası olumlu etkilerini tespit
etmektir. Bu amaçla çalışma kapsamında alanyazın taraması yapılarak COVID-19 pandemisinin olumlu
ve olumsuz etkileri belirlenmiştir. Daha sonra nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak Marmara
bölgesinde faaliyet gösteren 25 işletmenin yöneticisi ya da sahibiyle 6 temel sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış mülakat formu ile verilerin toplanması sağlanmıştır. Araştırma sonucunda COVID-19
pandemisinin çoğunlukla ekonomik etkilerinin olumsuz olarak değerlendirildiği, fiziksel çevre ve sosyal
ilişkileri geliştirmesi bakımından olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. COVID-19 pandemisinin
turizm işletmelerine yeni iş imkânı sağlamak, işletme içerisinde yenilikler yapmak, enerji tasarrufu
sağlamak ve gıda israfını önlemek, işletme maliyetlerini azaltmak, tecrübe kazanmak, yeni çalışma
modeli geliştirmek ve e-ticaret anlayışının gelişmesi gibi konularda olumlu etkileri olduğu saptanmıştır. The main purpose of this research is to determine the potential positive effects of the COVID-19
pandemic on the tourism industry. For this purpose, the positive and negative effects of the COVID-19
pandemic were determined by scanning the literature within the scope of the study. Then, using
qualitative research methods, data was collected with a semi-structured interview form consisting of 6
basic questions with the managers and owners of 25 businesses operating in the Marmara region. As a
result of the research, it was concluded that the economic effects of the COVID-19 pandemic were mostly
evaluated as negative, and that it had positive effects in terms of improving the physical environment and
social relations. It has been determined that the COVID-19 pandemic has positive effects on tourism
businesses such as providing new job opportunities, making innovations within the business, saving
energy and preventing food waste, reducing operating costs, gaining experience, developing a new
working model and developing e-commerce has been found.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
26Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1116768https://hdl.handle.net/11630/11722
Collections
- Cilt: 26 Sayı: 1 [25]