Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzkurt, Cevahir
dc.contributor.authorÖzmen, Müjdat
dc.date2014-12-05
dc.date.accessioned2014-12-05T07:43:41Z
dc.date.available2014-12-05T07:43:41Z
dc.date.issued2006-06
dc.identifier.citationUzkurt, C , , , Özmen, M . (2006). PAZARLAMA YÖNETİCİLERİ İÇİN YENİ BİR FIRSAT: SANAL TOPLULUKLAR . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 8 (1) , 23-40
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1177
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1633/20484
dc.description.abstractBilgisayar ve internet teknolojisindeki gelişim her alanda olduğu gibi işletmeler için de önemli fırsatları beraberinde getirmiştir. Bu fırsatların en önemlilerinden biri de şüphesiz, yeni oluşan sanal pazarlar olmuştur. Bu sanal pazarların baş aktörleri ise sanal topluluklardır. Bugün bu sanal pazarlar, işletmeler için yeni rekabet alanları olarak da görülmektedir. Bu çalışmada alışılagelmiş tüketici topluluklarından çok farklı özelliklere sahip olan sanal toplulukların nasıl oluştuğu, hangi ortak nokta etrafında bir araya geldikleri ve bu toplulukların türleri incelenmiştir. Aynı zamanda tüketim amaçlı oluşan sanal toplulukların pazarlamacılar için hangi fırsatları ortaya çıkardığını ve bu fırsatların değerlendirilebilmesi ve bu pazarlarda değer yaratılması yoluyla rekabet avantajının nasıl sağlanabildiği incelenmiştir. Bu çalışmada görülmüştür ki; işletmeler, yeni pazar alanları yaratabilmek ve rekabet üstünlüklerini sağlayabilmek için bu sanal topluluklara daha fazla nüfuz edebilmeleri gerekmektedir. Bunu sağlayabilmenin yolu da; işletmeler için çok yeni ve belirsiz olan bu pazar çevresini tanımakla, bu çevrenin temel dinamiklerinin neler olduğunun tespit etmekle ve bunların topluluğun bireyleri üzerindeki etkilerini bilmekle mümkün olacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal Topluluklaren_US
dc.subjectDeğer Yaratmaen_US
dc.subjectSanal Pazarlaren_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.titlePazarlama yöneticileri için yeni bir fırsat: Sanal topluluklaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentOsmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.departmentOsmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster