Tüketici satın alma kararında alt faktörlerin geleneksel ve online alışveriş üzerine etkisi
Özet
Teknolojik gelişmelerin hızlı ilerlemesi, insanların iletişim şeklinin sürekli olarak sanal ortamlardan gerçekleşmesi, online iletişimi temel iletişim araçlarından biri haline getirmiştir. Son yılarda yaşanan pandemi dönemi ile de online alışveriş hız kazanmış ve tüketici alışkanlıkları ve tercihlerinde önemli değişiklikler yaşanmıştır. Bu durum işletmeler açısından da online hizmet verme zorunluluğu oluşturmuştur. En başarılı işletmelerin temelinde müşterilerin ne beklediğini, ne istediğini bilen işletmeler ve ona göre politikalar belirleyerek uygulayan işletmeler bulunmaktadır. Bu yüzden bu çalışmada da geleneksel alışverişin avantajları, dezavantajları ve online alışverişin avantajları, dezavantajları detaylı olarak incelenmiş, tüketici satın alma kararına etkileri araştırılmıştır. Tüketicilerin neden, hangi avantaj sayesinde geleneksel ya da online alışveriş tercihi yaptığı veya hangi dezavantaj sayesinde satın alma kararı vermediği anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma amacında geleneksel veya online alışverişin gruplandırılarak elde edilen faktörlerinin, geleneksel veya online alışverişe etkisi araştırılmıştır. Araştırma kapsamında 327 kişiye anket çalışması yapılarak veriler toplanmış ve elde edilen veriler istatiksel analiz yöntemlerinden güvenilirlik, faktör, korelasyon, çok değişkenli regresyon, t-test, tek yönlü varyans analizleri ile hipotezler analiz edilmiş, bulgular değerlendirilmiştir. The rapid progress of technological developments, the way people communicate constantly from virtual environments, online communication has become one of the basic communication tools. With the pandemic period in recent years, there has been an increase in online shopping speeds and significant changes in guesthouses and their preferences. This situation has created an obligation to provide online services for businesses. İn order to determine the most successful investment targets, there are businesses that know what they expect, what they want, and businesses that implement policies accordingly. For this reason, the operation of traditional shopping, its restrictions and the operation of online shopping, restrictions of this type of shopping were examined in detail, and the effects on purchasing regulations were investigated. İt has been tried to understand why consumers prefer traditional or online shopping due to which advantage or why they do not make a purchase decision due to which negativity. For the purpose of the research, the effect of traditional or online shopping, and the items obtained by grouping traditional or online shopping, were investigated. Within the scope of the research, 327 personal survey structure directives were collected and the obtained directions were analyzed and evaluated with indicators, factor, factor, multivariate regression, t-test, one-way analysis of variance from statistical analysis methods.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/11783Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1691]