Yeşi̇l reklamların, yeşi̇l marka farkındalığı ve marka i̇maji üzeri̇ndeki̇ satın alma ni̇yeti̇ açısından aracılık rolü

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
02.07.2024Author
Durmaz, Ayberk
Kafadar, Onur
Metadata
Show full item recordCitation
Durmaz, A. ve Kafadar, O. (2024). Yeşil reklamların, yeşil marka farkındalığı ve marka imajı üzerindeki satın alma niyeti açısından aracılık rolü. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 25(2), 89-111, DOI: 10.31671/doujournal.1290512.Abstract
İnsanların faaliyetlerinin çevreye olan olumsuz etkileri her geçen gün biraz daha fazla endişeye neden olmaktadır. Dünyadaki hükümetlerin büyük kısmı insanoğlunun çevreye verdiği negatif etkileri minimize etmek için çaba sarf etmektedir. İşletmeler de günümüzde doğal çevreyle yakından ilgilenen toplumun yeni kaygılarını anlamak ve buna uygun olarak hareket etmek ve çevresel problemleri örgütsel faaliyetlere entegre etmek için uğraş vermektedir. Bu çerçevede işletmeler bu girişimleri yeşil reklamlar gibi uygulamalarla hedef kitlesine duyurmaktadır. Bu çalışmanın amacı hem yeşil marka farkındalığı ve marka imajının tüketicilerin satın alma niyetine etkisini hem de yeşil reklamların, yeşil marka farkındalığı ve marka imajı üzerindeki satın alma niyeti açısından aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmanın sonuçlarına göre tüketicilerin satın alma niyetlerinin marka imajı ve yeşil marka farkındalığı üzerinde olumlu etkisi vardır. Yeşil reklamların da tamamlayıcı kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Değişkenler arasındaki en güçlü ilişki yeşil marka farkındalığı ile yeşil reklam arasında ve yeşil reklam ile satın alma niyeti arasında gerçekleşmiştir.
Source
Doğuş Üniversitesi DergisiVolume
25Issue
2Collections
- Makaleler [16]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Yeşil satın alma davranışlarının tüketici satın alma kararları üzerindeki etkisi
Koyuncu, Merve (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı tüketicilerin yeşil ürün konusundaki sosyal bilinçlerini belirleyerek bunun satın alma kararları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde; Birinci bölümde Pazarlama kavramının gelişimi ... -
Yeşil göz boyama sonucunda oluşan şüpheciliğin turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi
Tezcan Bodur İpek (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırmanın temel amacı otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetleri sonucunda bireylerin zihninde oluşan yeşil göz boyama algısının ortaya çıkardığı şüpheciliğin, turistlerin davranışsal niyetlerine etkisini ... -
Yeşil bilinç düzeyinin ve yeşil göz boyama sonucunda oluşan şüpheciliğin turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi
Tezcan, İpek; Avan, Ali (2017)Bu çalışma temel olarak bireylerin yeşil girişimlere yönelik bilinç düzeyleri ile otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetleri sonucunda bireylerin zihninde oluşan yeşil göz boyama algısının ortaya çıkardığı şüpheciliğin, ...