Türkiye’nin fındık ihracatında pazar ve mamul geliştirme çalışmalarının 1996-2005 dönemi itibariyle incelenmesi
Citation
Usta, R , , . (2007). TÜRKİYE'NİN FINDIK İHRACATINDA PAZAR VE MAMUL GELİŞTİRME ÇALIŞMALARININ 1996-2005 DÖNEMİ İTİBARİYLE İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (1) , 155-172Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin fındık ihracatında pazar ve mamul geliştirme çalışmalarının 1996-2005 dönemi itibariyle incelenmesidir. İkincil kaynaklardan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre, AB ülkelerinin 1996’da ihracatımızda % 87 olan payı, 2005’de pek değişmemiştir. İşlenmiş ürün ihracatı 10 yılda % 10 artarken, mamul karmasına gerçek anlamda (orijinal) yeni mamul eklenmemiştir. Bu pazar ve mamul yapısı, özellikle üretimin fazla olduğu yıllarda, geçimini fındığa bağlamış iki milyon aileyi zor durumda bırakmaktadır. İthalatçı birkaç ülke, fındığımızı istedikleri şartlardan satın almaktadır. Ülkemiz önemli ölçüde döviz kaybına uğramaktadır. Fındık ihracatında yeni pazarlar ve mamuller geliştirmek için üreticiler, ihracatçılar, devletin ilgili uzman kuruluşları ve üniversitelerin bir masa etrafında toplanarak ortak çalışmalar yapmaları gerekir.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
9Issue
1Collections
- Cilt 9 : Sayı 1 [17]