Biyodizele dimetil karbonat ve dibütil maleat katkısının motor performansı ve emisyonlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi

Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
09/2023Yazar
Uyumaz, AhmetAksoy, Fatih
Aksoy, Laçine
Solmaz, Hamit
Yılmaz, Emre
Kocakulak, Tolga
Babagiray, Mustafa
Arslan, Muhammed
Ardebili, Seyed Mohammad Safieddin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmada, biyodizel üretimi için kanola yağı kullanılmıştır. Kanola yağından transesterifikasyon metodu ile biyodizel üretiminde alkali katalizör olarak sodyum hidroksit (NaOH) tercih edilmiştir. Transesterifikasyon reaksiyonunda metanol kullanılmıştır. Biyodizel- dizel karışımları içerisine dimetil karbonat (DMC) ve dibütil maleat (DBM)
belirli oranlarda ilave edilmiştir. Bu karışımların motor performans ve emisyonlarına etkisi bir dizel motorunda incelenmiştir. NOx emisyonunun 20.6 Nm motor yükünde dizele göre, D70TKB20DMC10 ve D70TKB20DBM10 yakıtları ile sırasıyla %57.48 ve %97.62 arttığı görülmüştür. İs emisyonları 20.6 Nm motor yükünde dizele göre,
D70TKB20DMC10 ve D70TKB20DBM10 yakıtları ile sırasıyla %38.96 ve %48.05 oranında azaldığı belirlenmiştir.
20.6 Nm motor yükünde D70TKB20DMC10 ve D70TKB20DBM10 yakıtları ile sırasıyla dizele göre CO emisyonları %74.23 ve %84.27arttığı elde edilmiştir. In this work, canola oil was used for biodiesel production. Sodium hydroxide (NaOH) was preferred as an alkaline catalyst in the production of biodiesel from canola oil by the transesterification method. Methanol was utilized in the transesterification reaction. Dimethyl carbonate (DMC) and dibutyl maleate (DBM) were added to the biodiesel-diesel mixtures in certain proportions. The influences of these mixtures on engine performance and emissions were investigated in a diesel engine. NOx emission increased by 57.48% and 97.62% with D70TKB20DMC10 and D70TKB20DBM10 fuels, respectively, at 20.6 Nm according to diesel. It was determined that soot emissions decreased by 38.96% and 48.05% with D70TKB20DMC10 and D70TKB20DBM10 fuels, respectively, at 20.6 Nm engine load according to diesel. At 20.6 Nm, CO emissions increased by 74.23% and 84.27%, respectively, with D70TKB20DMC10 and D70TKB20DBM10 fuels compared to diesel.
Kaynak
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON AUTOMOTIVE SCIENCE AND TECHNOLOGYCilt
Internatıonal Symposıum On Automotıve Scıence And TechnologyBağlantı
https://www.researchgate.net/profile/Tolga-Kocakulak/publication/375279521_Biyodizele_Dimetil_Karbonat_ve_Dibutil_Maleat_Katkisinin_Motor_Performansi_ve_Emisyonlar_Uzerindeki_Etkilerinin_Incelenmesi/links/65454f7ace88b87031c20cb3/Biyodizele-Dimetil-Karbonat-ve-Dibuetil-Maleat-Katkisinin-Motor-Performansi-ve-Emisyonlar-Uezerindeki-Etkilerinin-Incelenmesi.pdf?origin=publication_detail&_tp=eyJjb250ZXh0Ijp7ImZpcnN0UGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uIiwicGFnZSI6InB1YmxpY2F0aW9uRG93bmxvYWQiLCJwcmV2aW91c1BhZ2UiOiJwdWJsaWNhdGlvbiJ9fQhttps://hdl.handle.net/11630/12616