Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma
Citation
Özdemir, Ş , , , Karaca, Y . (2009). KENT MARKASI VE MARKA İMAJININ ÖLÇÜMÜ: AFYONKARAHİSAR KENTİ İMAJI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 11 (2) , 113-134Abstract
Bu çalışmada bir kentin marka olmasının gerekleri ve boyutları ile bir kent markasının imajı ele alınmıştır. Bir kentin imajını oluşturan unsurlar aynı zamanda o kent markasının nasıl algılandığını belirleyen unsurlardır. Bu amaçla Afyon kentinin fiziksel, soyut ve kent halkına ilişkin imaj unsurlarına ilişkin algı ölçülmüştür. Afyonlu olmayan ve bu kentte yaşamayan 1072 kişi ile yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Afyon kentinin marka olmaya en yakın kentsel ürünleri, kaymak, sucuk, şekerleme, termal ve tarihi kalesi olarak tespit edilmiştir. Ayrıca kentin marka olmak için sahip olduğu avantajlar sıralanmıştır.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
11Issue
2Collections
- Cilt 11 : Sayı 2 [11]