Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzdemir, Ali
dc.date2014-12-23
dc.date.accessioned2014-12-23T14:47:08Z
dc.date.available2014-12-23T14:47:08Z
dc.date.issued2010-06
dc.identifier.citationÖzdemir, A , , . (2010). ÜRÜN GRUPLARI TEMELİNDE TEDARİKÇİ SEÇİM PROBLEMİNİN ELE ALINMASI VE ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ İLE ÇÖZÜMLENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 12 (1) , 55-84
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1393
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1625/20362
dc.description.abstractRekabet baskısı tedarik zinciri yönetimini işletmelerin iş stratejilerini başarmada dikkate aldıkları önemli konulardan biri haline getirmiştir. Bir işletmenin tedarik zincirinin yönetiminde en uygun tedarikçi veya tedarikçilerin seçilmesi önemli bir problemdir. Tedarikçi seçimi, birbiriyle çatışan, sayısal ve sayısal olmayan birden fazla kriteri bünyesinde barındıran çok kriterli bir karar alma problemidir. Tedarikçi seçim probleminde işletmelerin istekleri doğrultusunda en uygun tedarikçilerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de otomotiv endüstrisinde faaliyet gösteren bir firmada ürün gruplarını dikkate alarak tedarikçi seçimi problemi ele alınmıştır. Farlık ürün gruplarına ait ürünlerin tedarikçilerinin seçiminde kullanılan kriterlerin ağırlıkları karşılaştırılmış ve yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ürün gruplarına göre uygun tedarikçi seçiminde kriterlerin ağırlıklarının değiştiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractCompetitive pressures have promoted supply chain management as a key aspect that companies have to take into account for the implementation of their business strategies. When managing supply chain of a company, determining the most appropriate supplier is an important problem to deal with. The supplier selection is a multi¬criteria problem which includes both qualitative and quantitative criteria some of which can conflict with each other. The aim of the supplier selection problem is to determine the appropriate suppliers that can meet companies’ requirements. In this paper supplier selection problem is evaluated according to product groups in a company that performs in automotive industry in Turkey. The weights of criteria that is used to select suppliers for different product groups is compared and interpreted. The results of the study demonstrated that in the selection of appropriate supplier, the weights of the criteria for product groups are varied.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTedariken_US
dc.subjectKriteren_US
dc.subjectHiyerarşien_US
dc.titleÜrün grupları temelinde tedarikçi seçim probleminin ele alınması ve analitik hiyerarşi süreci ile çözümlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record