Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGümüş, İzzet
dc.contributor.authorKöksal, Yüksel
dc.date.accessioned2015-01-28T09:36:00Z
dc.date.available2015-01-28T09:36:00Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.citationKöksal Yüksel ''Bir Tutundurma Aracı Olarak Sosyal Medyanın Marka Bağlılığına Etkileri’’ ‘’As A Means Of Promotıon Impacts Of Socıal Medıa To Brand Loyalty’’ Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar 2012en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1712
dc.description.abstractTutundurma kanallarının artması işletmeler açısından rekabeti daha geniş alanlara yaymaktadır. İşletmecilikte geleneksel yaklaşımlarla devam ederek, yükselen trendleri yakalayamama ve o alanda geri kalma rekabet koşulları açısından önemli bir kayıptır. Günümüzün yeni trendlerinden olan sosyal medyanın, pazarlamadaki rolü ve önemi işletmeler için bir merak konusudur. Bu çalışmada sosyal medyanın marka bağlılığı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırma; ülkemizin saygın markalarından olan Türk Hava Yolları Facebook takipçileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklem kümesi; ülkemizden ve dünyanın her yerinden THY Facebook beğenenlerinden oluşmaktadır. İnternet üzerinde Google dokümanı olarak hazırlanan anket çalışmasının linki THY Facebook sayfasından yayınlanmış ve dünya genelinde ilgililerin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi, seçilen firma yönüyle de anket katılımcıları yönüyle de ‘olasılık dışı örneklem’ yöntemi türlerinden ‘uygun örnekleme (convenience sampling)’dir. Araştırmanın analizinde; frekans analizi, ki-kare analizi, tek yön varyans analizi (ANOVA), faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi (YEM) yöntemlerinden yararlanılarak, sosyal medyanın marka bağlılığına etkileri ölçülmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIncreasing of promotion channel alternatives spread the competition to wider area in the market. In management continuing with traditional methods, missing raised approaches in marketing is a big lost for competition. The roule of social media that is inside new trends of marketing, is a wonder issue for today’s marketing approaches. In this study we tried to understand impacts of social media to brand loyalty. The research applied on Turkish Airlines Facebook Likers. Sampling cluster for the study comprises the Turkish Airlines worldwide Facebook Likers and especially from Turkey. The questionnaire is prepaired as a Google document and related link published from Turkish Airlines Facebook page. Worldwide participants could reach to document with just one click on the internet and the data collected. Sampling of the research is convenience sampling that is a nonrandom sampling method. Suitability of the quantitative data collected is analyzed to see impact of social media to brand loyalty through Chi-Square test, One Way ANOVA test, Factor Analyses and Structural Equaten Modelling methods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Ağlaren_US
dc.subjectMarka Bağlılığı.en_US
dc.titleBir Tutundurma Aracı Olarak Sosyal Medyanın Marka Bağlılığına Etkilerien_US
dc.title.alternativeAs A Means Of Promotıon Impacts Of Socıal Medıa To Brand Loyaltyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilimdalıen_US
dc.authoridTR47394en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster