Yerel Kalkınma ve Rekabet Aracı Olarak Şehir Pazarlamasında Yatırımcıların Yatırım Destinasyon Tercih Yapılarının Belirlenmesi ve Uşak Tekstil Sektöründe Bir Uygulama
Citation
Ceylan Hasan Hüseyin ''Yerel Kalkınma Ve Rekabet Aracı Olarak Şehir Pazarlamasında Yatırımcıların Yatırım Destinasyon Tercih Yapılarının Belirlenmesi Ve Uşak Tekstil Sektöründe Bir Uygulama’’ ‘’Determination Of Investment Destination Preference Structures Of Investors In City Marketing As A Tool Of Local Development And Competition And An Application In Uşak Textile Sectors’’Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar 2010Abstract
Son 20-30 yıldır yaşanan köklü değişimler pazarlama yaklaşımını şehirler için zorunluluk haline getirmiştir. Ürünler gibi şehirlerin de pazarlanabileceği varsayımına dayanan şehir pazarlaması ile şehirler için doğru hedef pazar seçimi, hedef pazarların istek ve ihtiyaçlarının doğru tespiti ve rakip şehirlere göre daha üstün değer sunacak pazarlama karması oluşturulması amaçlanmaktadır.
Bu çalışmada, Uşak ilinde faaliyet gösteren tekstil işletmelerinin yatırım destinasyon tercih yapıları ve tekstil yatırım destinasyonu olarak Uşak ile ilgili algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla destinasyon tercih yapılarının belirlenmesinde konjoint analizi, tekstil yatırım destinasyonu olarak Uşak ile ilgili algıların belirlenmesinde ise iki örnek t testi, varyans analizi ve ki-kare analizleri kullanılmıştır.
Araştırmada; destinasyon tercihinde maliyet, işgücü ve teşvik gibi geleneksel faktörlerinin yanında yaşama kalitesi, küme ve sektörel imajın da önemli olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular Uşak’ın, tekstil yatırım destinasyonu olarak özellikle sektörel imaj ve yaşam kalitesi faktörlerine daha fazla yatırım yapması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bunun dışında, Uşak’ta bulunan tekstil kümesinin önemli bir rekabet avantajı sağlayabileceği görülmektedir. Radical changes experienced in the last two or three decades has made marketing approach an obligation for cities. The purpose of employing the concept of city marketing, which is based on product-like marketability of cities, is to correctly choose the target market for the cities, to identify the desires and needs of target markets and to create a marketing mix which will offer superior values compared to competitive cities.
The purpose of this paper is to determine the investment destination preference structures and perceptions related to Uşak of textile businesses active in Uşak province. For this purpose, conjoint analysis was used for determining the destination preferences and two-sample t-test, variance analysis and chi-square analysis were used so that perceptions of the firms could be determined as regards Uşak as a textile investment destination.
In the study, it has been found out that in addition to tradional factors such as cost, labour force and incentives, living quality, cluster and sectoral image are also important for destination preference. Obtained findings display that Uşak should invest more in especially sectoral image and living quality factors as a textile investment destination. In addition, it can be seen that the textile cluster in Uşak can ensure important competitive advantage.