Anaokulu çocuklarında sık karşılaşılan ortopedik problemler ve ebeveynlerin bilgi düzeyleri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2006-05Author
Altinel, LeventKöse, Kamil Çağrı
Aksoy, Yusuf
Işık, Cengiz
Erğan, Volkan
Özdemir, Aykut
Altınel, E. Cihan
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Afyon il merkezinde anaokulunda eğitim gören çocukların edinsel veya doğuştan gelen ortopedik problemleri saptamak ve ebeveynleri bu dönemde sıklıkla hekime getiren; düztabanlık, içe çarpık yürüme ve edinsel kalça çıkığı konularındaki bilgi düzeylerini ortaya koymaktı.
Gereç ve yöntem: Afyon il merkezinde eğitim veren 26 anaokulda 1134 anasınıfı öğrencisinin ailelerine anket formu gönderilerek doldurulması istendi. Anket formu demografik ve ailesel bilgiler haricinde iki ana kısımdan oluşuyordu. İlk kısımda ortopedik özür listesi, ikinci kısımda bilgi soruları mevcuttu. Bilgi düzeyi saptanmasında düztabanlık için 10, içe çarpık yürüme için 5 ve edinsel kalça çıkığı için 10 soru soruldu. Yanıtlar doğru ve yanlış şeklinde belirtildi. Bilgi soruları her bir soruya eşit puan verilerek toplam 100 puan üzerinden değerlendirildi. Altmış puan ve üzeri alanlar başarılı kabul edildi.
Bulgular: 810 (%71.4) anket formuna yanıt alınabildi. Toplam başarı puan ortalaması 32.8±18.8 bulunmuş, olup aileler araştırılan konuda yeterli bilgiye sahip bulunmamıştır. Annelerin %57.1’si lise ve yüksekokul mezunu iken, babalarının %74.2’si lise ve yüksek okul mezunu idi. Annelerin eğitim seviyesi arttıkça bilgi düzeyleri artmakta olup, ilköğretim ile lise (p=0.003) ve ilköğretim ile yüksekokul eğitimi (p=0.001) alan anneler arasında fark anlamlıydı. Ailelerin bildirimiyle elde edilen ortopedik problem içinde en fazla oranda içe çarpık yürüme ve düztabanlık saptanmıştır.
Sonuç: Anaokulu döneminde içe çarpık yürüme ve düztabanlık sık görülen ve daha ziyade aile psikolojisini etkileyen sosyal içerikli problemlerdir. Kalça çıkığı ise erken tanı ile tedavi edilebilecek ciddi bir ortopedik rahatsızlıktır. Çalışma sonucunda saptanan ileri düzeyde ki bilgi yetersizlikleri verilecek eğitimlerle giderilebilir. Aim: The aim of this study is first to determine the congenital and acquired orthopedic problems in playschool children and second to determine the level of avareness of their parents about frequently seen orthopedics problems like pes planus, intoeing and developmental dysplasia of the hip (DDH) in Afyon city in Turkey.
Material and Methods: A questionnaire was sent to the parents of 1134 playschool kids in 26 playschools in Af¬yon city center. The questionnaire comprised of two parts: the first part consisted of a list of orthopedic disorders and the second part included questions about these problems. Ten true or false questions were asked regarding pes planus; 5 for intoeing, another 10 for DDH. The overall evaluation was done over 100 points. Parents scoring over 60 were regarded as successful.
Result: Eight hundred and 810 (%71.4) parents answered the questionnaire. The mean score was 32.8±18.8 which showed a lack of knowledge of the families. Fiftyseven point one of the mothers were undergraduates, whereas 74.2% of the fathers were graduates. As the level of mothers education increased, so did the level of knowledge. The difference between primary school graduates and high school graduates was significant (P=0.003). The difference between the primary school graduates and college graduates was also significant (P=0.001). The families most successfully reported pes planus and intoeing.
Conclusions: Intoeing and pes planus are two commonly encountered problems in playschool children which are readily recognized by the families. DDH is another problem which needs early diagnosis for a timely and successful treatment. There is still lack of knowledge among the families of the playschool kids which can be improved by proper training of the families.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp DergisiVolume
7Issue
2Collections
- Makaleler [452]