Afyonkarahisar Polis Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin temel yaşam desteği ile ilgili bilgi düzeylerinin saptanması
Abstract
Amaç: Temel yaşam desteği (TYD), sağlıkçı olmayanlar
tarafından da bilinmesi gereken, hayat kurtaran bir yakla-
şımdır. Polisler genellikle sağlık ekiplerinden daha önce olay
yerinde bulunmakta ve toplumsal olaylarda görev almaktadırlar.
Bu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar Polis Meslek
Yüksekokulunda eğitim görmekte olan polis adaylarının TYD
ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmektir.
Gereç ve Yöntem: Bu cross-sectional çalışma 269 öğrenci ile
yapıldı. Verilerin toplanmasında sosyodemografik özelliklerini
ve TYD uygulamaları ile ilgili bilgi düzeylerini değerlendiren
31 adet sorudan oluşan anket kullanıldı. Verilerin değerlendirmesinde
tanımlayıcı istatistik kullanıldı.
Bulgular: Çalışmaya katılan 269 erkek öğrencinin ortalama
yaşı 20±1,6 yıl idi. Öğrencilerin % 81’i (n=218) TYD uygulamalarını
bilmenin meslek hayatlarında faydalı olacağını, %
31,6 (n=85) öğrenci TYD konusunda eğitim aldığını belirtti.
TYD konusunda eğitim alan 85 (% 31,6) öğrencinin 45’i (%
53,2 ) ankette yer alan TYD uygulamaları ile ilgili 14 soruyu
doğru cevaplandırdı. Öğrencilerin kalp masajı ile ilgili sorulara
ortalama doğru cevap verme oranı % 54,3 olarak tespit
edildi.
Sonuç: Polis adaylarına yönelik TYD eğitim programları
geliştirilmeli, güncellenmeli, tekrarlanmalı ve bilgi, becerileri
artırılarak devamlılığı sağlanmalıdır. Objective: Basic life support (BLS) is a life-saving approach
that should be also known by not welfare professionals. The
police teams are ready before the health teams in the
events and having duties in the social events. The aim of
this study is to measure the level of BLS information of the
police candidates’ who are training in Afyonkarahisar Police
Vocational School.
Material and Methods: This cross-sectional study was
performed with 269 students. For the collection of data it is
used a questionnaire consisting of 31 questions evaluating
socio-demographic characteristics and the level of
knowledge on BLS of the students. Descriptive statistics
were used for evaluation of the data.
Results: The mean age of the 269 male students was 20±1,6
years. 81 % of the students (n=218) decelerated that
knowing BLS practices would be useful in their professional
life, 31,6 % (n=85) of them had an education on BLS. 85
students had an education on BLS, 45 (53,2 %) of them
answered correctly 14 questions in the questionnaire. The
average rate of correct answers to questions about
students' cardiac massage was 54,3 %.
Conclusion: Training on BLS for the police candidates
should be improved, up to dated, repeated and continued
via increasing knowledge and skill.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp DergisiVolume
15Issue
3Collections
- Makaleler [452]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [241]