Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
Citation
Yağcı, İhsan. Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği) . Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012.Abstract
Araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumların belirlenmesi ve ortaöğretim öğrencilerinin kişisel özelliklerine göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki farklılıkların incelenmesi amacını taşımaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2011–2012 eğitim ve öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 500 öğrenci oluşturmaktadır.Öğrenciler 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda rasgele (random) yöntemle seçilmişlerdir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 14.01 for Windows paket programı kullanılmıştır. Araştırma anketinde yer alan beden eğitimi ders tutum ölçeğinin yapı geçerliği için açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğu Bartlet testi ile yapılmış ve anlamlılık değerinin p<0,001 olduğu görülmüştür. Örneklem büyüklüğünün uygunluğu ise Keiser-Meyer-Olkin (KMO) testi ile değerlendirilmiştir ve yeterlilik değeri 0,960 olarak bulunmuştur. Diğer taraftan, ölçeğin tutarlığı için Cronbach’s Alpha katsayısı 0,963 olarak hesaplanmıştır.
Araştırma sonucunda;
1- Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının, özellikle cinsiyet, okul takımlarında oynama, ailenin spor geçmişi ve okul dışı boş zamanlarda egzersiz ve spor yapma değişkenlerine bağlı olarak farklılık gösterdiği saptanmıştır.
2- Ortaöğretim öğrencilerinin kardeş sayılarına, ailelerin aylık gelirlerine anne-baba mesleklerine vb. özelliklere göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunamamıştır.
3- Genel olarak ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu bulunmuştur.
Bu çalışmayla olumsuz tutum sergilenen durumların olumlu yönde geliştirilmesi için çeşitli öneriler sunulmuş ve yapılacak diğer çalışmalara yön vermesi düşünülmüştür. This research aims to determine the attitudes of secondary school students to Physical Education lessons and to analyze the differences among the attitudes of secondary school students to Physical Education lessons related to their personal characteristics. The sample group of the research is made up of 500 students at 9th, 10th, 11th and 12th classes randomly who are presently studying at secondary institutions in the centre of Afyonkarahisar. Study used a questionnaire consisting of two parts. “SPSS 14.01 for Windows” was used in analysing the gained data. Explanatory factor analysis was performed for the structure validity of Physical Education lesson attitude scale which is present in the survey. The convenience of the data to factor analysis was evaluated via Bartlet test so the significant value was found as p<0,001, and that of the sample size was evaluated via Keiser-Meyer-Olkin (KMO) test and adequacy value was found as 0,960. On the other hand, Cronbach’s Alpha parameter was calculated as 0,963 for the consistency of the scale.
As a result of research;
1- It was confirmed that the attitudes of students to Physical Education lessons differ from each other due to variants like gender, playing in school teams, the sports background of the family and spending out-of-school spare time doing exercises and sports.
2- According to the properties as a number of secondary school students’ siblings, monthly income, parents’ jobs etc., no significant difference was found between the attitudes of secondary school students for physical education.
3- In general, it has been observed that secondary school students’ attitudes for the lesson of physical education were positive.
With this study, different pieces of advice have been given in order to change negative manners into positive ones and also it has been aimed to shape other studies.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [635]