Ailelerdeki Yanlış Başarı Algılamasının Öğrenciler Üzerindeki Etkiler
Abstract
Günümüzde eğitim sistemimizin düzenleyici ve öğretmen
merkezli olması, her şeyin belirli merkezlerce düzenlenmesi bir çok
kararlarda öğretmenin, velinin veya başkalarının karar vermeleri,
benlik ve duygusal zekâyı güçlendirici bir çalışma yapılamaması
geleneksel eğitim anlayışı içinde öğrenciyi tanımak yerine bilgi
yükleyiciliği yapılması öğrencilerin ve velilerin
yönlendirilememesine, öğrencinin yeterince tanınamamasına,
yeteneklerinin ilgisinin ve güçlerinin ortaya çıkarılamamasına neden
olmaktadır. Bunun için öğrencinin değil velinin isteği ön plana
çıkmaktadır. Bu istek ön plana çıkınca da yanlış bir başarı beklentisi
oluşmakta. Bu beklentiye cevap verememe endişesi başarı yerine
başarısızlık getirebilmektedir.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt 2 : Sayı 2 [21]