Une Lecture Sémiotique de “L’arlésienne” D’alphonse Daudet et Les Suggestions Pour la Classe
Abstract
Dans cet article, nous allons essayer de lire une nouvelle
d’Alphonse Daudet nommée “L’Arlésienne”**, en partant d’une
démarche sémiotique qui se différencie des autres procédures par son
désir de ne pas dire un seul mot hors du texte.
Nous lirons d’abord le texte au niveau de la structure de
surface qui se compose du niveau narratif et du niveau figuratif ou
discursif, et puis au niveau de la structure profonde. Bu makalede Alphonse Daudet’in “L’Arlésienne” adlı öyküsü,
göstergebilimsel yöntemle okunuyor. Metnin dışında bir şey
söylememe arzusu ve yazınsal metinlerin tahlili konusunda geliştirdiği
yöntemle diğer yaklaşım biçimlerinden farklı bir konum kazanan
göstergebilimsel bakış açısıyla, önce metnin “Anlatı Düzeyi” sonra
“Söylem Düzeyi” inceliyor, “Derin Düzey”de metnin anlamı ortaya
konuluyor. Son olarak da, bu bakış açısı içinde, metnin yapısını
çözmek için sınıf içine yönelik öneriler sunuluyor.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt 2 : Sayı 2 [21]