Web Sitelerinin Analizi Yoluyla İnternet’e Dayalı (Online) Eğitim Veren Üniversitelerin Değerlendirilmesi
Abstract
İnternet üzerinden uzaktan eğitim veren kuruluşların sayısı son yıllarda hızla artmaya başlamıştır. Bu tür kuruluşların web siteleri aracılığıyla sunmuş oldukları bilgilerin niteliği, niceliği ve düzenlenmesiyle ilgili standartların olmayışı, bu kuruluşları değerlendirmek isteyen kişileri (potansiyel öğrenciler, araştırmacılar, vb.) güç durumda bırakmaktadır. Bu çalışmada, İnternet’e dayalı eğitim veren kuruluşları değerlemek üzere web sitelerinin analizi için birtakım değerleme ölçütleri geliştirilmiş ve bu ölçütlerin seçilmiş bazı üniversitelerde ne ölçüde karşılandıkları araştırılmıştır. Ayrıca bu üniversiteler değerleme ölçütlerini karşılama oranlarına göre sıralanmıştır. The number of institutions providing online distance education have been proliferating year by year, at an ever increasing rate. However, there are no certain standarts for quality, organization and amount of information given through web sites of these institutions. As a result, prospective students face difficulties in evaluating hundreds of programs and courses available. In this study, researhers developed and compiled certain evaluation criteria to assess the universities providing online distance education by evaluating their web sites. Also, it is examined to what extent these criteria are met by the selected ten universities. Finally, these universities are ranked by how well they met the criteria.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
3Issue
1Collections
- Cilt 3 : Sayı 1 [18]