Computer Simulation Usages in Science and Biology Education
Özet
The purpose of this study was to reveal the aspects of computerized
simulations in science and biology courses mostly in primary and secondary
education levels. At the beginning of newly developed computer simulations
in the science education area, the results showed some positive results but in
some cases the applications of some simulations gave not significant
changes than conventional instructional methods. Later, with the developing
of simulations in science and biology areas, some of deficiencies have been
overcome especially by means of the multimedia software and Internet
applications. In the result, in science and biology courses simulations help
the students to conceive scientific concepts and change misconceptions, to
do some of the scientific experiments almost in real taste easily, and to have
more positive attitudes toward science. Bu çalışma, bilgisayar ve bilgisayara bağlı teknolojileden
simülasyon programlarının ilköğretim, orta öğretim (Lise döneminde) fen
bilgisi ve biyoloji derslerinde değişik kullanımlarını mevcut literatür ve
araştırmaları baz alarak etkinliğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.
Bugünkü anlamda bilgisayar teknolojisinin ve donanımının (hardware) tam
olarak gelişmediği ve hızlı olmadığı dönemlerde elde mevcut bazı
simülasyon ve yazılımlarla (software) yapılan araştırmalarda klasik metot ile
bilgisayar destekli biyoloji eğitimi arasında çok fazla anlamlı (significant)
düzeyde bir farklılığa rastlanamamıştır. Fakat, daha sonraları bilgisayarların
multimedya (çoklu ortam) özellikler kazanması ve etkileşimli (interactive)
yazılımların ve internetin kullanımın artması sonucu istenilen sonuçlar
alınmaya başlamıştır. Sonuç da, biyoloji ve fen bilgisi eğitiminde kullanılan
simülasyon programlarının bazı sonuçları şöyle özetlenebilir; bir kısım
deneyleri bilgisayar ortamında kolaylıkla yapılabilir hale getirmiş,
anlaşılması zor olan bazı bilimsel kavramları kolaylıkla anlaşılabilir
olmuştur, öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumlarını pozitif olarak
değiştirmiştir.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
3Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2511Koleksiyonlar
- Cilt 3 : Sayı 2 [14]