İşletmelerde Rekabet Gücünü Artırmada Dışa Dönük Stratejiler
Abstract
Her geçen gün artan rekabet şartları küçük-büyük tüm işletmeleri etkilemektedir. Gelişmiş ülkelerdeki işletmeler, rekabeti güçlendirmek için dışa dönük stratejiler olarak birbirleriyle yatay veya dikey bütünleşme, stratejik işbirliği ve network sistemler gibi stratejileri uygulamaktadırlar. Bunun neticesinde dezavantajlarım minimuma indirgemekte, birlikte rekabet etme imkanına kavuşmaktadırlar.
Bu araştırmanın amacı, Afyon ve çevresiyle de sınırlı olsa işletmelerimizin genel özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak, bu tür bütünleşme veya işbirliklerinin gerekliliğini ortaya koymak ve mevcut uygulamalar veya işletmelerin yaklaşımları nelerdir bunları tespit etmeye çalışmaktır. Ali the small and large entreprises are affected through increasing competitive conditions. The businesses in developed countries, in order to strenghten competition employ the strategies like extemal strategy, vertical and horizontal integration, strategic cooperation and network systems. As a result of this attempt, the entreprises minimize the disadvantages and obtain the ability of coping with the competition.
The aim of this study is to, although limited by Afyon and its environment, have general information on the common features of the entreprises. In addition, making clear the necessity of integration an cooperation for them is also taken under consideration. Moreover, the present practices and approaches of the entreprises to this process are also examined.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
1Issue
1Collections
- Cilt 1 : Sayı 1 [20]