Çocuk Programlarının 60-72 Aylık Çocuk Davranışlarına Etkileri
Künye
Özlem Mehtap Emir '' Çocuk Programlarının 60-72 Aylık Çocuk Davranışlarına Etkileri ‘’ The Effects Of Chıldren Programs On Chıldren Between 60 And 72 Monthly ‘’ Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar 2011Özet
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocukların eğitiminde kullanılan çizgi
film, tiyatro, sinema, internet oyunları, bilgisayar eğitim CD’leri ve televizyon
dizilerinin okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı yaş (60–72 ay)
çocuklarına etkilerini belirlemektir. Çalışmada okul öncesi çocuklarının genelde ne
tür programlar izledikleri ve ne tür programlardan olumlu veya olumsuz
etkilendikleri araştırılmıştır. Okul öncesi çocuklarının izledikleri programlardan
etkilenme derecelerini belirlemek amacıyla, araştırmacı tarafından çocuklara
izlettirilen etkinliklerden hemen sonra kamera kayıtları tutulmuştur. Bu kayıtlar
doğrultusunda sınıf içerisindeki çeşitli köşe etkinliklerinde çocuklar gözlemlenerek,
yaptıkları serbest resim etkinlikleri dosyalanmıştır.
Nitel özellik taşıyan çalışmada, gözlem yapılan uygulamalar (çizgi film,
sinema, tiyatro, internet oyunları, bilgisayar oyunu, televizyon dizisi), 2009–2010
eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar’daki bir ilköğretim okulunda (Hoca Ahmet
Yesevi İlköğretim Okulu) okul öncesi eğitimi gören 20 öğrencisi üzerinde
gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre bilgisayarda eğitim CD’si, tiyatro,
çizgi film ve sinemanın çocuklar üzerinde olumlu etkisi olduğu; internet oyunları ve
televizyon dizilerinin ise olumsuz etkilediği belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the influences of cartoons, theater,
cinema, internet games, Educational PC CDs and television series on children getting
pre-school education between the age of five and six (60-72 months). The study
investigates what kind of programs pre-school children generally watch and what
kind of programs have positive or negative effects on them. In order to determine the
degree of the effects of programs watched on pre-school children, the researcher has
made camera records after the programs are watched. In the light of these camera
records the children were observed during various corner activities and the free style
drawings of each were filed.
In this study which carries quantitative characteristics, the practices observed
(cartoons, theater, cinema, internet games, Educational PC CDs and television series)
were applied on 20 pre-school students attending to a school in the province of
Afyonkarahisar (Hoca Ahmet Yesevi Elementary School) in the academic year of
2009-2010.
According to the results obtained from this study, while Educational
Computer CDs, cartoons and cinema have positive effects on children, internet
games and television series have negative effects on them.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2688Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]