Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzutku, Hatice
dc.contributor.authorNurdan Gürel, Hatice
dc.date.accessioned2015-03-12T10:48:18Z
dc.date.available2015-03-12T10:48:18Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2706
dc.description.abstractGünümüzde işletmelerin, rekabetin arttığı, pazar koşullarının zorlaştığı, krizlerin her an yaşanabildiği, tüketici ilgi, ihtiyaç ve beklentilerinin çeşitlendiği koşullarda ayakta kalabilmek ve başarılı olabilmek için olumlu ve güçlü bir kurum imajına ihtiyaçları vardır. Bu koşullarda başarılı olabilmek için olumlu kurum imajı oluşturulması çalışmalarının, kurumun bütün kademelerinde ve bütün unsurlarıyla gerçekleştirmeleri gerekmektedir. İşletmenin entelektüel sermayesi olan çalışanların mutluluğu ve kuruma olan sadakatinin sağlanmasında oldukça önemli olan iç imaj bu unsurlardan birisidir. Başarılı ve olumlu bir kurum imajının oluşturulabilmesi için; gerçekçi, örgütün tamamı tarafından paylaşılan ve doğru bir yol haritası çizen başarılı bir vizyona ve vizyon yönetimine ihtiyaç vardır. Tüm kurum çalışanları tarafından paylaşılan bir vizyondan yoksun olan bir işletmede kurum imajından söz etmek mümkün değildir. Bu çalışmada kurum imajının bir unsuru olarak iç imajın oluşturulmasında vizyon yönetiminin rolü incelenmiştir. Vizyon yönetiminin iç imaj üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik olarak Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı bir termal konaklama işletmesinde çalışanları kapsayan araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel modeller kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre araştırma birimindeki çalışanlar tarafından algılanan vizyon yönetimi faaliyetlerinin, kurum iç imajı algılaması üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractToday managements are in need of a positive and strong corporate image to survive the increasing rivalry, the vicious market circumstances, the unforeseeable crises, and the varying circumstances of the consumers’ needs, wants and expectations. In order to be successful, it is necessary to carry out the positive corporate image creation work on all elements. Interior image, which is one of these elements, is very significant in providing the happiness of the employees, who are the intellectual capital of the corporate, and their loyalty to the corporate. In order to create a successful and positive corporate image; there is a need of a successful vision and vision management that are realistic, shared by the whole organization and put forward a correct path to follow. It is not possible to mention of a corporate image when a management lacks a vision fully shared by the corporate employees. This study examines the role of vision management in creating internal image as an element of the corporate image. With the intention to measure the effects of vision management on internal image, a research has been carried out on employees of a five-star thermal hotel in Afyonkarahisar. Gathered data have been analyzed through statistical models. According to the results of analysis by research employees at the perceived of vision management activitites, positive and significant impact on the internal image detection was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVizyon Yönetimien_US
dc.subjectVizyonen_US
dc.subjectKurum İmajıen_US
dc.titleKurum İmajının Bir Unsuru Olarak İç İmajın Oluşturulmasında Vizyonun Rolü ve Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe Role of Vision in Creating Internal Image as an Element of Corporate Image and an Applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster