Ortaöğretim Okullarının Etkili Okul Olmasında Okul Müdürlerinin Kültürel Liderlik Rolleri
Özet
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim okullarının etkili okul olmasında okul müdürlerinin kültürel liderlik rollerini incelemektir. Araştırmaya 2010-2011 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde bulunan 240 orta öğretim kurumu öğretmeni ve 48 idareci katılmıştır.
Ayrıca bu çalışmada cinsiyet, görev türü, okul türü, yaş durumu, kıdem, öğrenim durumu ve branş değişkenlerinin katılımcılar üzerindeki etkisi incelenmiştir. Veri analizinde geçerlik ve güvenlik çalışması yapılmış, nicel verilerin analizinde bağımsız t test, yüzde, frekans, tek yönlü varyans ve kanonik korelasyon analizi kullanılmıştır. Güvenirlik çalışması için hesaplanan iç tutarlılık katsayısı (Cronbach alpha) değerinin α =0.94 olduğu görülmüştür. Yapılan güvenirlik çalışmalarına ilişkin bulgular, ölçeğin güvenilir olduğunu göstermektedir.
Araştırma sonuçlarına göre, orta öğretim kurumlarının etkili okul olmasında okul müdürlerinin kültürel liderlik rolleri ile ilgili görüşlerinde, branş ve okul türü değişkeninin etkili olmadığı cinsiyet, görev türü, yaş, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerinin etkili faktörler olduğu sonucuna ulaşılmıştır Advisor: Assist. Prof. Dr. Sinan YÖRÜK
The purpose of this study is to examine the cultural leadership roles of the school principals in high schools’ being effective schools. 240 high school teacher and 48 high school principals working in Afyonkarahisar center in 2010-2011 academic year, participated in this study.
In this study, the impetus of variables, such as sex, duty specification, school specification, age, year of service, educational status and branch on participators were examined. Validity and reliability are analyzed and at the analysis of quantitative data t test, percentage and frequency calculations, one way anova and canonic correlation analyses are used. The value internal consistency coefficient calculated for confidence study is observed as α =0.94. The results related to confidence studies depict that survey has a confident structure.
According to the results, branch and school specifications are found to have no effect but the sex, duty specification, age, year of service and educational status have an effective role on the topic.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2717Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]