Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorÇağıl Kayıpmaz, Ayşe
dc.date.accessioned2015-03-13T07:00:27Z
dc.date.available2015-03-13T07:00:27Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2724
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıfta “Probleme Dayalı Öğrenme” oturumları uygulanmasının, öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Bu araştırma için 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde Çankırı ili, Şabanözü ilçesi Şehit Murat Somuncu İlköğretim Okulu’nun 5. Sınıflarından 2 sınıf (60 öğrenci) seçilmiştir. Araştırma için 5-A sınıfı deney, 5-C sınıfı ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak okumaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular kontrol grubu ile deney grubu öğrencilerin, okumaya yönelik tutumları arasında anlamlı derecede farklılık olduğunu göstermiştir. Bulgular, deney grubuna uygulanan ön test - son test uygulamasında da anlamlı farklılık ortaya koymuştur. Sonuç olarak “Probleme Dayalı Öğrenme” nin, öğrencilerin okumaya ilişkin tutumunu arttırdığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the effect of implementation of “Problem Based Learning” sessions in 5th grade, in primary school on the reading attitudes of students. For this research study, in the 2nd semester of 2010-2011 education year, it was selected 2 classes (60 students) from 5th grades of Şehit Murat Somuncu Primary School which is located in Şabanözü, Çankırı. 5-A class was selected as experiment group, whereas 5-C class was selected as control group. During the study, the scale of attitude towards reading was used as an instrument for data collection. The findings of the analysis were displayed that the attitudes of students from experiment group, to whom Problem Based Learning was implemented, towards reading are highly different from others. The findings also introduced a meaningful difference in the application of pre-test and final test. As a result, we can say that “Problem Based Learning” raises the attitudes of students towards readingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectProbleme Dayalı Öğrenmeen_US
dc.titleProbleme Dayalı Öğrenmenin İlköğretġm 5. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Problem Based Learning on Primary School 5th Grade Students’ Attitudes Toward Readingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster