Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorAslan Taşçı, Dilek
dc.date.accessioned2015-03-13T08:16:41Z
dc.date.available2015-03-13T08:16:41Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2747
dc.description.abstractBu araştırmada, Dershaneye giden 8. sınıf öğrencilerinin; içsel ve dışsal güdülenme düzeylerini belirlemek, içsel ve dışsal güdülenmelerinin ve akademik başarılarının bazı değişkenler açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini sınamak ve içsel ve dışsal güdülenme düzeyleri ile akademik başarılarını karşılaştırmak amaçlanmaktadır. Araştırma, betimsel araştırma türünün tarama modelinde yapılmıştır. Örneklem 2011- 2012 eğitim- öğretim yılı içerisinde İstanbul ilindeki dört dershaneye devam eden 308 İlköğretim 8.sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonunda; içsel güdülenme ile dışsal güdülenme düzeyleri arasında .05 düzeyinde anlamlı farklılık ve içsel güdülenmenin dışsala göre daha yüksek olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to define students’ internal and external motivation level, to test whether the difference between their internal and external motivation and academic success in terms of some variables and to compare their internal and external motivation and the academic success The research is a descriptive one and survey method was used. The sample of this study is 308 students who are the eighth grade primary school students educated in 2011-2012 education year in four course İstanbul. According to the result of this study, there is a significant difference at 0,05 between the level internal and external motivation and the sample of eigth grade primary school students were found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİçsel Güdülenmeen_US
dc.subjectDışsal güdülenmeen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.titleDershaneye Giden 8. Sınıf Öğrencilerinin İçsel ve Dışsal Güdülenmeleri ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Comparison of the Course 8th Grade Students’ Internal and External Motivation and Their Academicen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster