Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorBoyraz, Serkan
dc.date.accessioned2015-03-13T08:38:33Z
dc.date.available2015-03-13T08:38:33Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2754
dc.description.abstractBu çalışmada literatürde son zamanlarda kendine yer bulmaya başlamış yeni bir öğretim yöntemi olan Tersine Eğitim yönteminin İngilizce öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Aksaray Üniversitesi’nde Zorunlu Mesleki Yabancı Dil programına kayıtlı iki ayrı grupla yapılmış ve araştırma yöntemi olarak öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. İki grup birer kez deney ve kontrol grubu olarak araştırmada yer almıştır. Geliştirilen öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmış, elde edilen verilerden gruplar arası ortalamalar arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Gruplar arasındaki farklılığın anlamlılığını test etmek üzere çeşitlianlamlılık testleri kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin bu yeni yöntemle ilgili görüşlerini toplamak üzere odak grup görüşmeleri yapılmış; elde edilen görüşme verileri betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. İki farklı uygulamada konuyu Tersine Eğitim yöntemi ile alan deney grubunun akademik başarısı Geleneksel Eğitim ile alan kontrol grubundan yüksek çıkmış ve gruplar arasındaki farkın anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulamaların ardından yapılan odak grup görüşmelerinde elde edilen öğrenci görüşlerine göre olumlu görüşlerin ortalaması %73.77, olumsuz görüşlerin ortalaması ise %17.39 olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to search for the effect of Flipped Classroom/Education which is a brand new teaching method on academic success and durability of knowledge in English teaching. Research includes two groups studying at compulsory English preparationclass in 2013-2014 academic year and each group stands as control and experiment group once in two applications. The research employs pretest-posttest control group design. The test which has been developed by the researcher is used to collect the data and the difference between control and experiment groups’ mean is tested to examine if there is a meaningful difference in the rate of ,05. Various statistical tests are used to test the difference between groups. Besides, focus group interviews have been carried out in order to collect personal opinions of students considering this new teaching method and descriptive and content analysis have been done on collected data. The test scores of experiment groups who have been taught with Flipped Classroom method in both applications have been found to be better than the control groups taught with Traditional Teaching method and the difference between groups has been meaningful. The rate of the positive comments is %73,77 while the rate of negative comments is 17,39 according to the student comments on the new teaching method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayarlı Eğitimen_US
dc.subjectİngilizce Öğretimien_US
dc.subjectTersine Eğitimen_US
dc.titleİngilizce Öğretiminde Tersine Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluating Flipped Classroom/Education Method in English Teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR19674en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster