Devlet Hastanelerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması (Uşak Devlet Hastanesi Örneği)
Abstract
İletişim teknolojisinin gelişmesiyle birlikte globalleşen dünyada her alanda yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. En kaliteli, en hızlı, en ekonomik üretim ve hizmet, yarışı kazanabilmektedir. Toplam kalite yönetimi bir felsefe olarak işletmelere kaliteli üretim ve hizmet sunumunda yol gösterici olmaktadır.
Bu çalışmanın ilk bölümünde; toplam kalite yönetiminin gelişimi, ISO-9000 ve akreditasyon konusunda bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde; hastanelerde toplam kalite yönetimi ve uygulamalarda karşılaşılan engeller üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde toplam kalite yönetiminin sağlık politikası olarak gelişimi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, Uşak 1 Eylül Devlet Hastanesi’nde toplam kalite yönetimi uygulamalarında karşılaşılan engelleri ortaya koyan anket çalışması ve bu engelleri ortadan kaldırmak için çözüm önerileri yer almaktadır. The improvoment of telecomunication technologies and globalization all around the world have caused an intensive competition in all fields. The most quality, fastest and most economic production and service seem to have won this race. Total Quality Management (T.Q.M.) as a concept guides the organization to a quality production and service.
The first part of this study includes information about the proceedings of T.Q.M., ISO-9000 and accreditation, the second part discusses the difficulties met in hospitals and administrations. In the third part of this study T.Q.M. is discussed as a health policy. Forth part contains a statistical study about the problems met in 1 Eylül State Hospital and some remedies to these problems.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]