İlköğretim Türkçe Dersi 6.Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabının Türkçe Dersi Öğretim Programı Dil Bilgisi Alanı Açısından İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmada İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Öğretmen Kılavuz Kitabı dil bilgisi öğrenme alanı kapsamında karşılaştırmalı olarak incelenmiş, öğretmenlerin programa ve kılavuz kitaba yönelik görüşleri alınarak değerlendirilme yoluna gidilmiştir. Araştırmanın temel amacı 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Öğretmen Kılavuz Kitabının dil bilgisi öğrenme alanı kapsamında içerik olarak örtüşüp örtüşmediğini belirlemek ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak program ve kılavuz kitabının etkililiğini, verimliliğini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modeline göre düzenlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak beşli likert tipi anketten yararlanılmıştır. Ankette 16 soru yer almıştır. Anket 2009-2010 eğitim- öğretim yılında Trabzon ili Of ilçesinde 6. Sınıf Türkçe dersine giren 41 Türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans analizi ve t testinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesiyle İlköğretim 6. Sınıf Türkçe dersi Öğretmen Kılavuz Kitabının Türkçe Öğretim Programı dil bilgisi alanıyla uyumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçtan hareketle İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabının Türkçe Öğretim Programı dil bilgisi alanı dikkate alınarak yeniden düzenlenmesi ve uyumsuzluğunun giderilmesi gerekliliği bir zorunluluk olarak görülmektedir. İn this study Turkish Lesson Curriculum for 6th Grade and Teacher’s Guidebook comparatively examined within the context of gramer area. The Teacher’s Guide Book for the 6th Grade and Turkish Lesson Curriculum were evaluated by the Turkish Language Teachers’ options. The main aim of the study is, to set Turkish Lesson Curriculum for 6th Grade and Teacher’s Guidebook overlap or not overlap and effectiveness, efficiency of the both books were examined by the Turkish Language Teachers’ options. The research model is scannig model. The data were collected from five Likert-type questionnaire was used. 16 questions were included in the survey. The survey were applied to 41 Turkish teachers entering the 6th grade classroom of Trabzon/Of in 2009-2010 academic year. In the analysis of the data obtained from frequency analysis and t test were used. Turkish Lesson Curriculum for 6th Grade and Teacher’s Guidebook were found to be incompatible within research data evaluating. Starting from these results Turkish Lesson Curriculum for 6th Grade and Teacher’s Guidebook will be reorganized by taking the gramer area of the curriculum into consideration.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]