İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme
Abstract
“İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme’ başlıklı çalışmamız, öncelikle bir alan araştırmasıdır. Araştırma, Ankara ili, Pursaklar ilçesi Azmi Ertuğrul İlköğretim Okulu’na devam eden 8-A, 8-B ve 8-C şubelerinden rastgele seçilen 50 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu öğrencilerin yazılı kâğıtlarındaki (Türkçe, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) anlatım bozuklukları incelenerek istatistiksel veriler halinde tablolara dönüştürülmüştür. Çıkan sonuçlardan hareketle öğrencilerin yaptığı bu anlatım bozukluklarının sebepleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın bilimsel çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde “İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Programında Dil Becerileri” üzerine bir inceleme yapılmıştır. Üçüncü bölümde, “Anlatım Bozuklukları ve Sebepleri” üzerinde durulmuştur.
Araştırmanın son bölümünde ise; bulgu ve yorumlar aktarılmış, öğrencilerimizde karşılaştığımız anlatım bozukluklarını gidermek için nasıl bir yol izlenmesi gerektiği hakkında görüşlerimiz ortaya konulmuştur. Dil eğitimi ve öğretiminde hangi yanlış kural ve tutumların hangi anlatım bozukluklarının doğmasında etkili olduğu bulunmaya çalışılmıştır. First of all our Study On The Expression Disorders In the Examination Papers of the 8th Grade Primary School Pupils is a field study. The study has been made on 50 random students from the 8-A, 8-B and 8-C branches of the Azmi Ertuğrul Primary School in Pursaklar District of Ankara. The expression errors in the examination papers of these students (Turkish, Social Knowledge, Religious Culture and Moral Knowledge) have been studied and converted into tables of statistical data. It has been attempted to determine the reasons of the expression errors of the students based on these results.
The study consists of four sections. The first section deals with the scientific framework of the research. The second section studies the “Language Skills in the Primary Education Second Level Turkish Program”. The third section focuses on the “Expression Errors and Their Causes”.
The last section of the research contains findings and comments as well as our views on which method to follow to eliminate the expression errors found in our pupils. It has been attempted to find out the relations between the wrong rules and attitudes and the expression errors in language teaching.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]