Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorAkar, Münire
dc.date.accessioned2015-03-13T11:51:30Z
dc.date.available2015-03-13T11:51:30Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009
dc.identifier.issn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/2797
dc.description.abstractBu çalışmada, sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi incelenmiş olup, çalışmanın temel amacını, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada sesli ve sessiz okumadan hangisinin etkili olduğunun ortaya konması oluşturmaktadır. Bu amaçla, çalışmada kontrollü ön ve son test modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket ve başarı testi formlarından faydalanılmıştır. Veriler, Afyonkarahisar ilinde bulunan Atatürk İlköğretim ve Oruçoğlu İlköğretim okullarında 8. sınıfta okuyan 33 öğrenciden elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekanslar, t-testi ve çapraz tablolama kullanılmıştır. Sonuç olarak, sessiz okumanın anlama üzerinde etkisinin sesli okumaya göre daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin sessiz okuma becerilerini geliştirecek egzersizlere daha fazla yer verilmeli, öğretmenlerin yanı sıra ailelerce de bu becerilerin öğrenciye kazandırılmasına çalışılmalıdıren_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of oral and silent reading on understanding was analyzed,and the main aim of the study is to present whether oral or silent reading is more effective on understanding for the eighth grade students in the primary schools. For this purpose, controllable pre and post test models were used in the study. Questionnaires and achivement tests were used as data gathering methods. The data were obtained from 33 eighth grade students in Atatürk Primary School and Oruçoğlu Primary School in Afyonkarahisar city center. Frequencies, t-test and crosstabs were used for analyzing the data. As a result, it has been found that the effect of silent reading understanding is much more than the effect of oral reading. Exercises for developing students’ silent reading skills should be given place more, and beside teachers, the parents should help students to gain these abilities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectSessiz Okumaen_US
dc.subjectSesli Okumaen_US
dc.subjectAnlamaen_US
dc.titleSesli ve Sessiz Okumanın Anlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on the Effect of Oral and Silent Reading on Understandingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster