Ortaöğretimde (1-3. Sınıflar) Noktalama İşaretlerinin Kullanımında Bilgi-Beceri Oranlarının Tespiti
Abstract
Bu çalışma ortaöğretim okulları (1-3. sınıflarda) noktalama işaretlerinin kullanımında bilgi-beceri oranlarını tespit etmek amacıyla yapıldı. Çalışmada beş okul seçilip sekiz noktalama işareti incelendi. Çalışma toplam 300 öğrenci üzerinde yapıldı.
İşaretlerin bilgi-beceri oranlarını ölçmek için belirlenen öğrencilere geliştirilen bilgi-beceri ölçme kriterleri uygulandı. Yapılan çalışma sonunda elde edilen veriler değerlendirildi, bu sınıflardaki öğrencilerin noktalama işaretlerinin kullanımındaki bilgi-beceri oranları çıkarıldı ve sonuçlar tablolara işlendi.
Sonuçta ise işaretlerin kullanımıyla ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. The thesis has been done for the purpose of defining the knowledge and compentence rate of using the punctuation marks in high school (1.-3. years). In this study five schools have been selected. Eight punctuation marks have been ewamined. And this has been applied to 300 students.
The criteria that we have formed has been applied to students. At the end the knowledge and compentence rate of the students has been determined and written on the tables.
In the coclusion part evaluations have been made.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]