Anlatım Bozukluklarının Düzeltilmesinde Geri Bildirimin Etkisi
Abstract
Çalışmada anlatım bozukluklarının düzeltilmesinde geri bildirimin etkisi araştırılmış ve şu sonuçlara ulaşılmıştır:
1. Araştırmada “(Afyon) Çay Çok Programlı Lisesi”nden random yöntemiyle seçilen 200 öğrenciye yazdırılan 600 kompozisyon incelendi ve bu kompozisyonlardaki anlatım bozuklukları değerlendirmeye alındı.
2.Öğrencilere üç ayrı grup halinde uygulama yapıldı.
(A GRUBU) öğrencilerinin, teker teker kağıtları incelenerek öğrencilere yaptıkları yanlışlıklar gösterildi ve bu yanlışların nasıl düzeltilebileceği anlatıldı.
(B GRUBU) öğrencilerine, sınav kağıtları dağıtıldı ve yaptıkları yanlışları kontrol edip kağıtları geri vermeleri istendi.
(C GRUBU) öğrencilerine ise sadece sınav sonuçlarını duyuruldu. Bu uygulama, birer ay ara ile ,toplam üç kez tekrarlandı. Üçüncü sınav sonucunda, ilk sınavdan itibaren öğrencilerin durumlarının gelişmesi incelendi.
3. Yapılan bu çalışmalar sonucunda A grubu öğrencilerinin ilk kompozisyonlarında anlatım bozukluklarına sık rastlanırken, yaptıkları bozuklukları onlara anlatıp doğruları gösterdikten sonra, kurdukları cümlelerdeki anlatım bozukluğu sayısının düştüğü, üçüncü kompozisyonlarında bu bozuklukların oldukça azaldığı görülmüş ve anlatım bozukluklarının düzeltilmesinde geri bildirimin düzeltici ve olumlu bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this research, the effect of feedback on misexpiression has been carried on and these results save been reached:
1. In this work, the six hundred composition written by two hundred students chosen by the way of random in Çay High School have been examined and the misexpiressions on these compositions have been evalvated.
2. The students have been separated into three gruops and then the procedur have been put into practice. Having examined the papers of theirs the students of group A have been showed the mistakes on their papers. The exam papers have have been deliveredto the group B students and the group C students have merely been announced the results.
3. As a result of these works, ıt is seen that the number in making mistake has gradually decreased andı ıt is concluded that feedback has an improving and positive effect on collecting the misexpressions.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]