Modernleşme Açısından Köy Enstitülerinin İşlevselliği Üzerine Sosyolojik Bir Değerlendirme
Abstract
Bu çalışmada, Köy Enstitüsü Hareketi’nin modernleşme açısından işlevselliği incelenmiştir. Bu nedenle Köy Enstitüsü Hareketi’nin oluşmasını sağlayan fikirler, ana hatlanyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yine, Köy Enstitüsü fikrinin teorik oluşumundan sonra, kuruluşu ve kuruluşu sürecindeki tartışmalar ele alınmıştır. Çalışmanın önemli bir kısmını da Enstitülerin işlevselliği üzerine yapılan tartışmalar ve tartışmaların değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Enstitü hareketinin tasfiyesi sürecindeki anlayış değişimi değerlendirmeleri, çalışmanın son bölümünde ele alınmıştır. Köy Enstitülerinin modernleşme açısından Türk Eğitim Tarihi’ndeki rolü ve işlevselliği ise sonuç bölümünde incelenmiştir. In this study, the functionality of “Köy Enstitüsü Movement” in the process of modemization is handled. In this way, it is aimed to depict the framework of ideas that brought about the movement. Following the theoritical set, establishment of the institutions and the debates related to the foundation process are also discussed. The evaluations and disputes över Üıe fünctionahty of the institution takes the main place in this study. In the last part of the study, the change on the mentality in the process of dischanging the institutions and the movement is studied too. In conclusion, the role and function of the institutions in the history Turkish Education System in terrns of modemization is examined.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
2Issue
1Collections
- Cilt 2 : Sayı 1 [15]