Türk Müziği Keman Eğitimi Birinci Sınıf Ders Hedeflerinin Belirlenmesi ve Yeni Bir Model Önerisi
Abstract
Bu araştırma Türk Müziği Keman Eğitimi veren kurumlarda Türk Müziği Keman Eğitimi birinci sınıf ders hedeflerinin belirlenmesini, mevcut durumun saptanmasını ve yeni bir model önerisiyle çözüm önerilerinin getirilmesini amaçlamaktadır.
Araştırmanın evrenini Türk Müziği Keman Eğitimi veren konservatuvarlar oluşturmaktadır. Örneklemi ise bu kurumlarda Türk Müziği keman eğitimini yürütmekte olan ulaşılabilinen eğitimcilerdir.
Araştırmaya veri sağlamak amacıyla yapılandırılmış görüşme formu ve anket formu hazırlanmış ve uygulanmıştır. Anket ve görüşme formlarının geçerlik ve güvenirliğinin sağlanması için bu alanda uzman eğitimcilerle görüşülmüş, uzman görüşleri doğrultusunda anket ve görüşme formları düzenlenmiştir. Araştırma sonunda elde edilen veriler gri ilişkisel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir.
Elde edilen bulgular ışığında araştırmanın problemlerine yönelik çözüm önerilerinde bulunulmuş ve Türk Müziği Keman Eğitimi Birinci Sınıfa yönelik yeni bir eğitim modeli hazırlanmıştır. This research aims to determine the Turkish Music Violin Education first- class lesson targets, confirm the current situation of the institutions which train Turkish Music Violin and provide possible solutions with a new model proposal.
The universe of this research is the Turkish Music conservatories which train Turkish Music Violin. The sampling group is can be accessed educators who train Turkish Music Violin in this institutions.
A structured interview form and a questionnaire form have been prepared and administered to furnish data for this research. The educators who expert in this area have been interviewed to ensure the validity and reliability of the questionnaire forms and interview forms, the questionnaire forms and interview forms have been arranged according to expert opinions. The data obtained from end of the study have been analyzed with grey relational analysis technique.
According to the findings solutions have been presented for the problems of the research and a new education model have been prepared for first-class Turkish Music Violin Education.