Konya'yı Kültürel Amaçlarla Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinin Değerlendirilmesi
Abstract
Artan küresel rekabet ortamında yaşanan ekonomik ve teknolojik gelişmeler, her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de tüketim algısında ve davranışlarda değişikliklere neden olmuştur. Sürdürülebilir turizm anlayışının gelişmesi ve klasik tatil anlayışının yerini alternatif turizm türlerinin alması gibi nedenler insanların farklı arayışlar içine girmesine neden olmuştur. Farklı kültürleri tanıma ve yeni yerler keşfetme amacıyla seyahat eden turistlerin bu hareketleri kültür turizmini ve kültürel varlıkları, seyahat kararlarında etkili olan iki önemli değişken haline getirmiştir. Bu çalışmada, Konya’yı kültürel amaçlarla ziyaret eden yabancı turistlerin satın alma karar sürecine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi temel amaçtır. Bu doğrultuda Konya’yı ziyaret eden yabancı turistler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Anket yöntemiyle toplanan verilerin analizinde frekans-yüzde dağılımları, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, ilişkisiz ölçümler için “t-test” ve “Varyans Analizi” kullanılmıştır.
Araştırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgulara göre, turistlerin satın alma karar sürecine ilişkin görüşleri demografik ve seyahat özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Bununla birlikte, turistlerin satın alma karar sürecinin ihtiyacın ortaya çıkması ve alım sonrası davranışlar aşamalarına ilişkin ifadelerle ilgili görüşleri daha olumludur. Along with other sectors, the economic and technological developments experienced in the increasing global competition environment have led to changes in the tourism sector in the consumer perception and behavior. Some reasons like development of sustainable tourism understanding and alternative tourism types superseding the understanding of traditional holidays have tended people to be in search of differences. These acts of the tourists that travel for the purposes of getting to know different cultures and discovering new places have rendered cultural tourism and cultural assets as the two effective major variables in the travel decision-making. The purpose of this study is to determine and assess the views of the foreign tourists visiting Konya for cultural purposes in terms of their purchasing decision process. With this regard, the foreign tourists visiting Konya constitute the population of this study. In the analysis of data collected through the survey, frequency-percentage distribution, mean and standard deviation values were used, and for the independent measurements “t-test” and “Analysis of Variance (ANOVA)” were used.
According to the findings earned by the analysis of the data collected in the study, the views of the tourists in the purchase decision-making process of vary according to demographic and travel features. However, the tourists mentioned that in the purchasing decision process they have valued the phases of “problem recognition” and “post-purchase behaviour” more than others.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]