Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Derslerindeki Makamsal Dizilerin Öğretiminde Sefai Acay Yaklaşımının Kullanılabilirliği
Abstract
Araştırma, Müziksel İşitme Okuma ve Yazma derslerini alan GSSL Müzik Bölümü öğrencilerinin bilişsel olarak makamsal dizi bilgilerini ölçen, bu dersi yürüten eğitimcilerinde makamsal dizi öğretimindeki yöntem ve stratejilerini belirleyen ve eğitimci Sefai ACAY tarafından mevcut sistemi somutlaştıran yaklaşımının Müziksel İşitme Okuma ve Yazma derslerinde kullanılabilirliğine yönelik yapılan yarı deneysel bir çalışmadır.Araştırmaya ilişkin veri toplayabilmek amacıyla öğrencilere, öz değerlendirme ölçeği uygulanmış; ACAY ve eğitimcilerle ise yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. ACAY tarafından önerilen makamsal dizilerin öğretimine yönelik yaklaşımın kullanılabilirliğine yönelik öğrencilere ön test ve son test uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerden alınan dönütlere göre ACAY Yaklaşımının kullanılabilir bir öğretim yaklaşımı olduğu sonucuna varılmıştır. This quasi-experimental research aims to determine the usability of the approach of educator Sefai ACAY in Musical Hearing Reading and Writing courses, which evaluates the modular scale knowledge of the students of Music Department of Fine Arts and Sports High School (GSSL) cognitively who have taken Musical Hearing Reading and Writing courses, determines the methods and strategies of the educators who conduct this course and concretises the current system. Self-evaluation Scale was applied to the students and interviews were conducted with ACAY and the educators to gather the research data. Pre-test and post-test were applied to the students on the usability of the approach developed by ACAY for teaching of modular scale. It was concluded at the end of the research upon the feedback from the students that the ACAY Approach is a usable teaching method.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]