Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej Dersine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi
Abstract
Türk Müziği eğitimi veren konservatuvar, eğitimci ve öğrencileri için Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej dersi, büyük önem taşımaktadır.
Bu araştırma, Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej dersinin günümüzdeki işleyişini tespit etmek, öğrencilerin derse yönelik tutumlarını belirleyerek dersin daha verimli yürütülebilmesi için öneriler geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır.
Araştırmanın sonunda eğitimci ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarının olumlu olduğu, derse değer verdikleri, bununla birlikte dersin işleyişine yönelik önemli tespitlerde bulundukları anlaşılmıştır. Turkish Music Theory and Solfege class has a great importance for the conservattory that have Turkish Music training, and also for their instructors and students.
This study has been prepared to check out the Turkish Music Theory and Solfege course, offer suggestions to make the course more efficient by setting the approaches of the students to the course.
At the end of the research it is understood that approach of the students to the course is highly positive, they set a high value on the course and they also set important identifications for the teaching of the course.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]