2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Nitel Bir Araştırma)
Abstract
Araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğini Öğretmen Görüşlerine Göre belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden, maksimum çeşitlilik örneklemesi temel alınmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim olup, veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. 7 soruluk bir öğretmen görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu yarı yapılandırılmış, standartlaştırılmış açık-uçlu görüşme türü baz alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak analiz edilmiş ve değerlendirmesi yapılmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmenler, araştırma becerilerinin öğrencilere kazandırıldığı konusunda niteliksel olarak olumlu görüş bildirmişlerdir. Araştırma becerilerinin kazandırılması sırasında yaşanan olumsuzluklar ve karşılaşılan güçlükler; çevresel faktörler, ailenin soysa-ekonomik düzeyi, öğretmenlerin çalıştıkları okul türüne göre imkânsızlıklar olarak belirtilmiştir. This study was carried out to determine if the 2005 social studies syllabus would accomplish reaching out to the study skills to study skills according to teachers’ opinions. The study population consisted of teachers working in Afyonkarahisar. These teachers were identified and evaluated by "stratified sampling" technique using maximum samples. The study has the characteristics of phenomenology of the qualitative research designs. In this study, seven-question teacher interview form was usedInterview form was developed based upon semi-structured, standardized open-ended interview. Data collected in this study was properly analyzed and accessed via qualitative research methods.
As a result of the study, teachers expressed qualitatively positive opinion on upskilling students with study skills in Social Studies rogramme. It was stated that the negative effects and the encountered difficulties inthe course of upskilling students with study skills were environmental factors, socio-economic level of the family and the impossibilities depending on the type of the school the teachers have been working. Suggestions that could be effective in upskilling with study skills have been made considering the teachers’ opinion.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]