Bireysel Ses Eğitiminden Toplu Ses / Koro Eğitimine Geçiş Sürecindeki Yaklaşımlar
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bireysel ses eğitiminden toplu ses/koro eğitimine geçiş sürecindeki yaklaşımları saptamak, bulgularla durum değerlendirmesi gerçekleştirmek ve önerilerle bireysel ses eğitiminin daha işlevsel hale gelmesine katkı sağlamaktır.
Bu çalışma nitel ve nicel araştırma yöntemleri esas alınarak hazırlanmıştır. Mesleki müzik eğitimi veren yükseköğrenim kurumlarında ses eğitimi derslerini yürütmüş veya yürütmekte olan öğretim elemanları, ve 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi bireysel ses eğitimi toplu ses /koro eğitimi dersi alan öğrencilerden oluşan örneklem kapsamında gerçekleştirilmiştir.
Araştırma kapsamında oluşan alt problemlere veri sağlamak amacıyla araştırmayla doğrudan ya da dolaylı ilgisi olan bilimsel çalışmalar toplanmış, örneklemde yer alan üniversitelerin ilgili anabilim dallarında bireysel ses eğitimi dersini yürütmüş veya yürütmekte olan öğretim elemanlarına, 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar dönemi bireysel ses eğitimi dersini alan öğrencilere anket uygulanmıştır.
Bu araştırmada; bireysel ses eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin, toplu ses/koro eğitimine zemin hazırladığı sonucuna varılmıştır. Nitelikli bir toplu ses/koro eğitimi için, koro üyelerine, nitelikli bir bireysel ses eğitimi verilmesi önerilmektedir. The aim of this research is to determine the approaches at the stage of transition from individual sound training to collective sound/choral training, to perform situation assessment with the diagnosis and to contribute to make the individual sound training more functional with the recommendations.
This research has been prepared, based on the qualitative and quantitative research methods. This research has been realised in the scope of examples consist of instructers who have executed/ are executing voice training at the University education faculties related to Fine Arts Department of Music Education Department at the State Conservatory, and the individual voice training students of the Music Education Department, State Conservatory, 2009-2010 academic year, spring semester.
The scientific studies which are directly or indirectly related with this research, were collected to provide data to the sub-problems occured in the scope of the research and a survey was applied to the instructers who have executed/ are executing voice training at the University education faculties related to Fine Arts Department of Music Education Department at the State Conservatory, and the individual voice training students of the Music Education Department, State Conservatory, 2009-2010 academic year, spring semester, which take place in the sampling.
The conclusion of this research is; individual voice training methods and techniques prepare a base for the collective voice / choral training. This research recommends a quality individual voice education for the members of a chorus; for a qualified collective voice / choir training.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]