Yüksek Lisans Tez Özeti İlköğretim Okullarında Sınıf Öğretmenlerinin Etkili Rehberlik Hizmetlerinin Gerçekleştirilmesinde Okul Yöneticilerinin Etkililik Düzeyi (Afyonkarahisar İli Örneklemi)
Abstract
Bu Araştırma “İlköğretim Okullarında Sınıf Öğretmenlerinin Etkili Rehberlik Hizmetlerinin Gerçekleştirilmesinde Okul Yöneticilerinin Etkililik Düzeyini” araştırmak amacıyla yapılmıştır. 2009-2010 eğitim öğretim döneminde Afyonkarahisar il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 33 ilköğretim okullunda görev yapan yönetici ve öğretmenler araştırmanın çalışma evrenini ve bu evrenden uygun örneklem yöntemi kullanılarak seçilmiş olan yöneticiler ve öğretmenler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.
Anket Likert Tipi Ölçek yardımıyla hazırlanmış ve toplamda 506 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma sonunda her bir anket sorusundan elde edilen verilerin toplam puanlarının ortalamaları alınmış, bu ortalamalara değişkenlere uygun olarak bağımsız örneklemler t-testi (Independent Samples T Test) ve tek faktörlü varyans analizi (one-way anova) uygulanmıştır. Bulguların tablolar halinde düzenlenmesi, gerekli açıklamalar ve yorumların yapılmasının ardından sonuca varılmıştır.
Eğitsel, kişisel/sosyal ve mesleki rehberlik boyutlarında cinsiyet, hizmet yılı, eğitim düzeyi, çalışma durumu, sınıf mevcudu ve hizmet içi eğitim değişkenlerine denek gruplarının verdikleri yanıtlara bakıldığında ortalamalarında farklılaşmalar görülse de anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Ancak eğitsel, kişisel/sosyal ve mesleki rehberlik boyutlarında ve anket maddelerinin %50 sinde görev (unvan) değişkenine göre denek grupları arasında anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. This thesis aims researching efficiency level of school principals on the process of making the classroom teacher carry out the counselling services in primary schools. Principals and teachers from 33 governmental primary schools in Afyonkarahisar city in 2009-2010 education term have been determined as the target group, principals and teachers take place in this research have been chosen from this group.
As the evaluation form a quetionnaire includes two parts have been applied.The questionnaire have been prepared with the help of Likert type scale and it has been condunted on 506 teachers totally. Total points of the datas obtained from each question in questionnaire have been averaged and suitably with the variants ’’ Independed Samples T-Test ’’ and one¬way Anova have been applied to these averages. The results have been declared after forming the findings in charts, making necessary explanations and coments.
When we look into the answers which the teachers gave to the changes of inservice training, class size, working conditions, education degree, period of teaching, gender in size of educational, prsonal/social and counselling in profession, no meaningful difference has been found out although differences in averages have been seen. But in educational, personal/social and counselling in profession and in %50 of questionnaire, meaningful differences have been seen among the subject groupsaccording to the changes of positions.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]