Mesleki Müzik Eğitimi Veren Konservatuvarlardaki Diksiyon Eğitiminin Niteliği
Abstract
Bu çalışma, toplumun en önemli kültür varlığı olan dili en doğru ve güzel biçimiyle kullanmaya yönelik olan diksiyon eğitiminin, mesleki müzik eğitimi veren konservatuvarlardaki durumunu ve niteliğini araştırmak üzere yapılmıştır. Şarkı söylemenin en temel öğelerinden biri olan diksiyonun ses eğitimi açısından önemi, müzik eğitimi, ses eğitimi, konuşma eğitimi ve dil müzik ilişkileri, bu eğitimin konservatuvarlarımızda amacına uygun yapılıp yapılmadığı araştırılarak bir durum tespiti yapılmıştır. This work was prepared to search the situation and attribution of diction education in conservatories to protect “language” which is the most important cultural worth of society and to help using that in correct and fluent way. The education of music, sound and speaking and also the relation between language and music which are the most important functions of being able to singing songs has been searched in conservatories to determine how correct these applications are running there.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]