Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Tablo ve Grafik Okuma ve Yorumlama Başarı Düzeylerinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin sıklık tablosu ve grafik (çizgi ve sütun) okuma ve yorumlama başarı düzeylerinin incelenmesidir. Bu araştırma Afyonkarahisar il örnekleminde yapılmış olup, araştırmaya 181’i kız ve 181’i erkek olmak üzere toplamda 362 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır.
Bu analizlerin sonunda çizgi grafiği ile ilgili olan çoktan seçmeli testin güvenirlik katsayısı 0,72 olarak, sütun grafiği ile ilgili olan testin güvenirlik katsayısı
0, 80 olarak hesaplanmıştır. Veriler Friedman testi, Kruskal-Wallis testi ve Mann¬Whitney U testleri kullanılarak analiz edilmişlerdir.
Bu çalışmanın sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin en fazla çizgi grafiğinde başarılı oldukları daha sonra sütun grafiği ve sıklık tablosu okuma ve yorumlamada başarılı oldukları bulunmuştur. Ayrıca, cinsiyet değişkeninin önemli bir faktör olduğu ve kız öğrencilerin çizgi grafiği ile ilgili sorulan soruları çözmede erkeklere göre daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır. Benzer şekilde, öğrenci ders ilgisi değişkenin de önemli bir faktör olduğu görüşmüştür. Tablo ve grafik okuma ve yorumlamada matematik dersine ilgisi olan öğrenciler, matematik dersine ilgisi olamayan öğrencilere göre daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]